Gå til innhold

coolermaster kabinett spørsmål


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne fra cooler master. Syntes denne virket bra i tillegg så skulle den ha masse plass.

 

og siden jeg skal ha vannkjøling som jeg allerede har i den gamle maskinen, så vurderer jeg å gå for denne pumpen og denne tanken. Spørsmålet er da om tanken passer bak kabinettet, altså som en ekstern tank. Skal modde noen hull bak kabinettet seff, men lurer på om den ikke står i veien for PSU'en og PS2 koblingene. Noen som veit ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe denne fra cooler master. Syntes denne virket bra i tillegg så skulle den ha masse plass.

 

og siden jeg skal ha vannkjøling som jeg allerede har i den gamle maskinen, så vurderer jeg å gå for denne pumpen og denne tanken. Spørsmålet er da om tanken passer bak kabinettet, altså som en ekstern tank. Skal modde noen hull bak kabinettet seff, men lurer på om den ikke står i veien for PSU'en og PS2 koblingene. Noen som veit ??

6176287[/snapback]

 

Linkene dine til tanken og pumpa funker ikke, men jeg fatter ikke hvorfor du skal ha tanken utforbi. Er det et 200l fat ellet? Detta kabinettet er SVÆRT og har plass til det meste... Det er faktisk dypere enn det er høyt og har plass til mer enn de fleste bigtower!! Det er laget til for å benytte to strømforsyninger. Dersom du ikke benytter en av de brønnene kan du putte mye rart inni der.

Dessuten tror jeg ikke du kommer til å benytte alle drivebrønnene. -Kassa har 11 5 1/4 brønner, hvorav 3 stk går bort til 3 for 4 modulen der du kan putte inn 4 stk harddisker.

De brønnene du ikke benytter blir et stort åpent høl med god ventilasjon fra front.. Her kan du stappe inn en tank på mange liter om så skulle være.

 

Bottom line:

 

Ikke bekymre deg for plass eller muligheter med dette kabinettet! Du kan selvfølgelig sette tank på utsida om dette er ønskelig, men igjen, jeg fatter og begriper ikke hvorfor. Men dersom du absolutt må, er det masser av muligheter å føre ut slanger..

 

Mvh

_______________________

FHJ

Lenke til kommentar

Skjønner poenget ditt. Men har en del utstyr som skal inn, og jeg veit heller ikke hvor stor dette kabinettet er innvendig i forhold til min thermaltake soprano, som er for liten for pumpe, dual radiator, vannblokk på gpu, chipset og cpu. + at jeg har 4 disker inni den. Det er sinnsykt trangt, derfor kommer jeg med dette spørsmålet. Men som du sier, så virker det som det er mye plass i kabinettet. Så kan vel benytte mulighetene til å bruke plassen i kabinettet istedet for å ha tanken utafor. Nei, tanken er ikke på mange liter, men faktisk 0.5 liter. Så den er litt stor i forhold til det normale. Men takk ialfall ;)

Lenke til kommentar

:hrm: Fire disker tar 3 x 5 1/4 på denne kassa, så da har du 'bare' 7 sloter igjen. Forkjellen på CM stacker og thermaltake soprano er at stackeren har en seksjon for ekstra strømforsyning under hovedkortet.. Dersom denne ikke benyttes har man plass i søkk og kav for alle type kjøling med mindre du vil inn med en bilradiator eller en flytende nitrogenplant. Jeg vil anbefale deg å søke litt rundt og se på bilder.

 

Jeg har kjørt min som server med 2 psu'er, 6 disker i RAID + 4 disker utenom, to DVD brennere og en hd skuff. Tro meg, du får plass til alt en maskin kan klare og drive i et sånt kabinett. Du får problemer med maskinas evne til å håndtere eksterne enheter før du klarer å fylle kabinettet!!

 

Her har du en løsning med pumpe:

Link

 

En annen kjøleløsning:

Link

 

Og så ville jeg tatt meg en tur innom her for å få et inntrykk av størrelsen av kabinettet..

Link

 

Gudd løkk

 

_________________________

FHJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...