Gå til innhold

Perfekt laptop i juli?


Anbefalte innlegg

Skal bytte laptop i juil, og er på utkikk etter den perfekte "bedriftlaptop".

 

Ting som er viktige for meg:

- Lav vekt, ca. 2 kg.

- Bra skjerm, minst 14,1 widescreen med 1440x900

- DVI ut

- Solid

- Dedikert grafikkort

- 100GB HD

- 1-2 GB ram

- Core duo

- Bra tastatur

 

Sålangt er det Dell D620 som ser best ut, i og med at den snart kommer med dedikert grafikkort.

 

Har også sett på Asus W7F (liten skjerm), Asus W3J (for dårlig oppløysing på skjerm), Thinkpad Z61t, MacBook m/bootcamp.

 

Men den perfekte kandidaten mangler fortsatt...

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 kg hørtes litt optimistisk ut i mine ører. Alt under 3 kg er jo vel ganske lett og greit å ha med seg. Ikke tungt å ha på fanget, og ikke tung å bære rundt på. Resten skal vel D620 kunne ta seg av ja :)

 

 

edit: mener du Dell 640m eller har jeg misforstått?

edit2: skjønte du snakket om Latitude nå. De PCene frister meg ikke for en halv en. Litt mindre skjerm og mye dyrere enn 6400. Hadde jeg vært steinrik ville jeg hatt XPS, men siden jeg ikke er det så er i6400 det eneste valget. Er mobilitet det viktigste så hadde 640m vært det eneste valget formeg

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Enig med Steffenm at 2kg høres litt optimistisk ut, men 2,5kg derimot er ganske vanlig blant annet 14,1" widescreen. Men det er jo lenge til Juli alt kan skje :p

 

Vil anbefale Acer (Ferarri) eller HP Compaq :) Du kan jo evt vurdere MAC :D

 

Lykke til!! :)

Endret av OpterCop
Lenke til kommentar
2 kg hørtes litt optimistisk ut i mine ører. ...

 

edit2: skjønte du snakket om Latitude nå. De PCene frister meg ikke for en halv en....

6172232[/snapback]

 

D620 og lenovo Z61t veier såvidt over 2, så det er vel ikkje så veldig optimistisk?

D620 frister i allefall meir enn Inspiron, som virker tunge og store og underspesifiserte? Med unntak av XPS som har bra specs med er ikke aktuellt pga. vekta.

Lenke til kommentar
Vil anbefale Acer (Ferarri) eller HP Compaq :) Du kan jo evt vurdere MAC :D

6172321[/snapback]

 

Har Acer 8104 idag, vil ha ei lettare maskin, så Acer Ferrari er ikkje så veldig aktuell. Dersom eg skulle ha ei 3kg maskin fra Acer, så er vel uansett 8204 mykje bedre enn Ferrari....

 

Har prøvd å kikke på HP, har du forslag til modell?

Lenke til kommentar
Vil anbefale Acer (Ferarri) eller HP Compaq :) Du kan jo evt vurdere MAC :D

6172321[/snapback]

 

Har Acer 8104 idag, vil ha ei lettare maskin, så Acer Ferrari er ikkje så veldig aktuell. Dersom eg skulle ha ei 3kg maskin fra Acer, så er vel uansett 8204 mykje bedre enn Ferrari....

 

Har prøvd å kikke på HP, har du forslag til modell?

6174346[/snapback]

HP Compaq er business ut gaven av HPs laptoper, syns de er meget bra. Jeg vil anbefale; HP Compaq Business Notebook nc6400. Denne veier rett over to kilo (2,3 kg).

 

Se her for flere HP Compaq modeller. :)

Lenke til kommentar
I Juli? Den tid den sorg?

6172287[/snapback]

 

Ja men det er spennande å følge med på kva modeller som kjem. Bruker å bytte kvar juli, så det begynner å krible når det nærmar seg :D

6174359[/snapback]

 

Finn edit knappen er du snill :roll:

6174562[/snapback]

 

Orsak, eg skal freiste å skrive normert nynorsk frå no av, dersom det gjer det lettare for dykk....?

Endret av johnohod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...