Gå til innhold

Jeg skal formatere men skal ta vare på noe.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har planer om å formatere maskina nå for tiden.

 

Men jeg har noen programmer som er innstallert som jeg ønsker å ta vare på, fordi jeg ikke har mulighet for å innstallere dem etter jeg har formatert.

 

Jeg har en slik ekstern harddisk koblet til pc'en også, så er det mulig å flytte over programmer som er innstallert over på den eksterne harddisken slik at dem funker fint når jeg har formatert? :)

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville svart nei.

Det finnes dog visstnok måter å eksportere et installert program på, for så å importere det igjen, men hvor godt disse virker vet jeg ikke. Og eksporterer/importerer du, risikerer du vel å importere det som eventuelt er årsaken til at du nå vil reformatere - feil, skader, etc...

 

Så kan du jo ghoste hele installasjonen, reformatere og så legge inn den nøyaktige kopi av hele Windows, men da forsvinner litt av vitsen kanskje -

 

Hvorfor skal du reformatere forresten? Jeg hører til dem som mener at det veldig ofte ikke er nødvendig.

 

EDIT: Prøv i alle fall ikke bare å kopiere ut et programs mappe fra Programfiler, og tro at det vil virke når du kopierer det inn igjen. Så enkelt er det ikke.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Vel, pc'en har gått mistenkelig sakte i det siste,å alt hjelp å slikt jeg har fått har ikke hjulpet pc'en til å gå noe raskere.

 

Antivirus finner ingen virus, å spyboot og ad-aware sletter det som er, men fordi går den sakte for tiden.

 

Jeg har hatt noen dager med skikkelig gjennomgang der jeg slettet alt av unødvendige programmer/filer/bilder osv osv, sånt som man ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Her er et program som visstnok skal funke:

http://www.funduc.com/app_mover.htm

Kjenner det ikke selv.

 

Det er jo ellers en del du kan prøve da. Noen få enkle skritt:

1. Scan med Housecall (link i min signatur)

2. Rens med CCleaner (link i min signatur)

3. Disksjekk med Windows innebyggede (Høyreklikk på C, egenskaper, verktøy, sjekk for feil, kryss av for autofiks, omstart)

4. Defragmenter med Windows innebyggede (Høyreklikk på C, egenskaper, verktøy, defragmenter)

5. Rydd med RegSupreme (link i min signatur)

6. Optimaliser med Tuneup Utilities:

http://www.tune-up.com/

 

evt 7. Stikk innom sikkerhetsforumet og post en Hijackthis-logg hvis du tror du fremdeles kan ha spyware/virus (link i min signatur)

 

Ellers går det an å tenke etter om det kan være noe hardware som begynner å bli slitent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...