Gå til innhold

Clan Hjemmeside - Hvilket språk anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Heihei,

 

Hvis det ikke er noen som har lyst til å ta på seg en jobb å lage en hjemmeside til en Clan, så lurer jeg på hvilket språk du anbefaler å bruke?

 

Hørt litt om html og Css, de skal være ganske greie språk og bruke, aight?

 

Og med det samme, legg ved noen linker jeg kan lese, så jeg blir litt klokere! Har sett de som ligger i Sticky, men legg ved linker til det du prater om : )

 

Vet at det tar tid å lære seg koding utenat, men jeg er vel egentlig ikke helt på jakt etter det, bare å finne koder og diverse guider til hvordan man lager en hjemmeside med html/css e.l. og kanskje en liten intro i hva jeg burde ha med, hvor jeg får kjøpt domene osv.! Så og si ALT dere sitter på trenger jeg! ^^

 

Tnx^^

Øyvind

 

[Kunne ha funnet det ut ved å søke gjennom tråder, forumer o.l.]

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såpass ja... var ikke småtteri... HTML og CSS er et must for å designe websider... gjerne et godt bilderedigeringsprogram også, de fleste bruker nok photoshop. du kan bruke HTMLDog og W3 school for å lære deg HTML og CSS som basic... anbefaler og starte pent der... Når det begynner å sitte, prøv deg på litt PHP for dynamikk i siden også!

 

For å kjøpe domene vil jeg anbefale servetheworld, den hosten jeg har hatt desidert best erfaring med! :)

Lenke til kommentar
Såpass ja... var ikke småtteri... HTML og CSS er et must for å designe websider... gjerne et godt bilderedigeringsprogram også, de fleste bruker nok photoshop. du kan bruke HTMLDog og W3 school for å lære deg HTML og CSS som basic... anbefaler og starte pent der... Når det begynner å sitte, prøv deg på litt PHP for dynamikk i siden også!

 

For å kjøpe domene vil jeg anbefale servetheworld, den hosten jeg har hatt desidert best erfaring med! :)

6150982[/snapback]

Takk takk! Akkurat dette jeg mente, gi masse info :thumbup:

 

Skal kikke litt på linkene du ga, og tips.

 

Småtteri? Var det store greier assa? :p

Lenke til kommentar
Takk takk! Akkurat dette jeg mente, gi masse info :thumbup:

 

Skal kikke litt på linkene du ga, og tips.

 

Småtteri? Var det store greier assa? :p

6150995[/snapback]

 

hehe... du ber oss nesten om å lære deg ALT som har med webdesign (HTML, CSS, serversideteknologi, fargebruk, domeneoppsett... you name it)... det er ikke gjort på en kveld :p

 

Men begynn pent og pyntelig der jeg sa, lurer du på noe, spør, har en del basic litteratur siden jeg underviser en del :)

Lenke til kommentar

Jepp, vet, men vil helst lære alt selv, ikke sånn at dere skal sitte å si jeg skal gjøre det og det for å få den og den stilen på sia og sånn, det blir dumt : P Skal jo lære noe utav det og!

 

Ahh, benytter meg sikkert av den sjansen hvis jeg sitter fast^^

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Synes det er litt artig at folk spør om å lære seg alt i løpet av en kveld.

Jeg har drevet med websider i over 5 år, og kan ikke så ekstremt mye. Har lært litt etter litt, og har lang vei å gå.

Ting tar tid, og tålmodighet er nødvendig. Start med HTML og CSS du. Ikke noe stress med php med det første.

Lenke til kommentar

Lær deg HTML og CSS, så er du langt på vei. Du kan lære det grunnleggende i både HTML og CSS på et par dager.. Når du har kommet så langt, er forumet til for å brukes; søk etter ting du lurer på, og hvis du ikke finner noe, så er det bare å spørre.

 

Drit i PHP før du kan HTML og CSS godt nok. Til å begynne med vil en statisk side holde i massevis hvis dere ikke har planer om å lage systemer for å utfordre andre klaner etc.

Lenke til kommentar

Med den instillingen kommer du hvertfall mye lenger enn de andre sutrete 12-åringene som finnes her på forumet.

 

Alt jeg kan av HTML og CSS har jeg lært på www.w3schools.com, et flott sted å begynne det. Man lærer også mye av å lese andre innlegg her på forumet. HTML er noe av den enkleste kodingen som finnes, og syntaksen har du forstått i løpet av få minutter. Bortsett fra det er det bare å lære seg hva de viktigste tagene og attributtene gjør. PHP er ikke like enkelt, dette ber du vente med til du føler at du kan XHTML og CSS godt.

 

En grei rekkefølge å lære tingene i:

1: HTML

2: CSS

3: Design, Photoshop

4: XHTML (gjort på en kveld)

5: PHP

6: Databaser (MySQL/Postgre/Oracle osv..)

 

Når du kan alt det temmelig bra kan du vel si at du begynner å få peiling på webdesign og -utvikling. Ikke regn med å bli ferdig med denne lista i løpet av noen måneder, regn med minimum 1-2 år hvis du jobber mye med det.

 

Ellers finnes det jo WYSIWYG (What You See Is What You Get) editorer, men som de fleste andre her på forumet vil jeg anbefale deg å lære deg koding.

 

Noen editorer du kan prøve ut:

Notepad 2

HTML-Kit

EditPlus

CoffeeCup

PSPad

Bluefish

 

Finn en du liker, mange anbefaler nbegynnere å begynne i notepad, men jeg ser personlig ikke poenget med dette. Velg en som har innebygd FTP-klient og syntax highlightning for alle språk du vil trenge. jeg bruker HTML-Kit og liker denne, men jeg har aldri brukt mye tid på å teste ut alle som fins.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...