Canute Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Heisann, vi har et prosjekt på skolen hvor vi skal lage noe greier i access og vb.net. Vi skal lage et utlåningssystem for forskjellig typer elektronisk utstyr. Tingen er den at all utlåning skal logges slik at man eventuelt kan finne ut hvem som ikke har levert det inn igjen - derfor trenger jeg et felt hvor jeg har læreren som godkjente utleveringen og et felt med læreren som tok imot innleveringen. Lærer ------ lærerid navn passord logg ------ loggid utstyrid elevnavn utlærer ------ Disse to feltene skal relateres innlærer ----- til lærerid i tabellen Lærer. utdato inndato Hvordan kan jeg gjøre dette? :S
Canute Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Skrevet 22. mai 2006 Lage to fremmednøkler 6153431[/snapback] Genialt!
Manfred Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 jeg synes det der var litt grisete, men det er kanskje bare meg... Jeg ville heller hatt en tabell for "inn-ut-aktiviteter" som ser mer slik ut: loggid utstyrid elevnavn fk_lærer_id dato_tid inn (bool) --denne indikerer da om aktiviteten er en innlevering eller et utlån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå