Gå til innhold

Cooler Master Hyper 48


Anbefalte innlegg

Fikk nå endelig den nye CPU-kjøleren i posten :) Cooler Master Hyper 48.. Reiv nesten pcen fra hverandre og fikk satt den på, skrudde på pcen og alt gikk greit ( noe det fortsatt gjør ). Eneste var at temperaturen sank med knapt 2 grader, fra 47 til 45 idle. Forventet litt mer av en slik kjøler enn en standard Pentium kjøler å lurer på om kanskje noen har hatt samme "problemet" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Hvor måler du fra? Har opplevd at hovedkortet mitt hater eieren sin, så de finner på å vise alt for mye. Sjekk tempen med programvare som SpeedFan eller Motherboard Monitor. Dessuten kan du sjekke om vifta snurrer bra, og om det er goop over HELE kjernen. (Du klinte det vel utover hele kjernen, gjorde du ikke?)

 

Hvordan er festeanordningen til kjøleren forresten? Hvis det er skruer, så kan det hende at den ene er mye strammere enn den andre, og at hele greia bare vipper på kanten av kjernen.

 

Flere erfaringer har jeg ikke å bidra med..

Lenke til kommentar

Måler fra speedfan.. Syns vifta snurrer litt vel sakte kanskje, og skal sjekke det med pastaen ( ja jeg smørte det utover kjernen )

Festeordningen tror jeg ikke det er noe i veien med selvom det er skruer, klarer såvidt å bevege på selve kjøleren selvom jeg prøver :-)

 

Tusen takk for all hjelp uansett :-)

Endret av WildChild90
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

boxed kjølerne til pentium er jo slett ikke så dårlige de har hatt en

lenge jeg og har alldri hatt noe problem med tempen.

 

har skifta nå da pågrunn av støy...

men jeg har nå en zalman 9500 og tempen gikk ikke allverdens

ned mennå er den mye stillere og mye mer stabil.

 

men 2 grader er jo ikke så værst!

 

og 45 grader er jo helt overkommelig, det er jo ikke noe å bekymre seg

over før du er oppe i over 60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...