Gå til innhold

NY Spille-PC 10.000-15.000


Anbefalte innlegg

Noe rundt 10.000-15.000 ja.

Vil i hvert fall at den skal kjøre WoW smurt.

 

dvs 2g RAM

også en X2 AMD prosessor.

 

etter det så har jeg egentlig ikke peiling.

 

er ati eller geforce veien å gå for øyeblikket?

 

Har en 21 tommers LCD skjerm fra Viewsonic (8 ms) allerede så det trenger jeg ikke.

 

forruten det trenger jeg en komplett PC med opperativsystem, hva slags Windows XP egner seg mest til gaming? PRO, Home eller?....

 

Eneste jeg har greie på er overklokking av skjermkort, vil helst ikke starte med RAM som jeg tror er mer sårbart?...

 

Har lyst på mest effekt til hva jeg betaler for!

Takk for all hjelp! :w00t:

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI, eller nVidia blir vel egentlig hipp som happ, ta det du foretrekker. Når det gjelder toppkortene deres så har de nesten tilnærmet lik ytelse. (Forskjellig fra spill til spill)

Har du tenkt til å klokke CPU-en?

Hvilken sokkel har du tenkt på: AM2 eller 939?

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Mitt forslag:

Hovedkort 1695

CPU 2950

Skjermkort 2495

Kabinett 795

PSU 795

RAM 1695

CPU-kjøler 495

VPU/GPU-kjøler 275

Harddisk 995

 

Om du skal overklokke CPU vil denne være et bedre valg:

CPU 2995

 

Dette er en bra og stille PC. Totalpris ca. 12000. Så kan du hvis du vil, slenge på lydkort, høytalere etc. Value RAM fungerer bra siden du ikke vil klokke den.

Hvis du ikke vil bygge selv setter Netshop den sammen for deg. (koster ca 400, fant ikke link i farten)

 

EDIT: Valgte Nvidia skjermkort siden dette trekker mindre effekt, utvikler mindre varme og er mer OC venlig enn tilsvarende ATI-kort i samme prisklasse.

Sorry, glemte HDD.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Mitt forslag:

Hovedkort 1695

CPU 2950

Skjermkort 2495

Kabinett 795

PSU 795

RAM 1695

CPU-kjøler 495

VPU/GPU-kjøler 275

 

Om du skal overklokke CPU vil denne være et bedre valg:

CPU 2995

 

Dette er en bra og stille PC. Totalpris under 12000. Så kan du hvis du vil, slenge på lydkort, høytalere etc. Value RAM fungerer bra siden du ikke vil klokke den.

Hvis du ikke vil bygge selv setter Netshop den sammen for deg. (koster ca 400, fant ikke link i farten)

 

EDIT: Valgte Nvidia skjermkort siden dette trekker mindre effekt, utvikler mindre varme og er mer OC venlig enn tilsvarende ATI-kort i samme prisklasse.

6136968[/snapback]

Det oppsettet er veldig bra, men hovedkortet er kanskje litt unødvendig dyrt.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
value RAM? høres jo dårlig ut, må man virkelig være overklokker for å bruke OCZ og sånn?

6137239[/snapback]

 

Nei, men dette er ram som liker klokking og høyere frekvenser enn det de er laget for. Men du kan jo kjøpe det også, hvis du vil. Men dette er svært unødig dersom du ikke skal klokke, og disse koster selvsagt mer! Men at det er "value" betyr ikke at de ikke kan klokkes, bare at de ikke klokker like bra. Mange i det norske land, sitter nok på klokka value ram:p

 

BTW: Nevnte ram litt lenger opp er et meget godt alternativ til ram! Og OS er det samme hva du velger, men Pro er nok det beste valget hvis du bruker OS`et "avansert".

Lenke til kommentar

Litt off topic muligens: Hvis WoW er det eneste du spiller, trenger du neppe en så dyr pc. Men hvis du tenker mer fremover, burde du kanskje vente på AM2.

 

Men for all del, jeg kan ikke så mye om dette her. Bare prøver å være litt økonomisk og fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
Litt off topic muligens: Hvis WoW er det eneste du spiller, trenger du neppe en så dyr pc. Men hvis du tenker mer fremover, burde du kanskje vente på AM2.

 

Men for all del, jeg kan ikke så mye om dette her. Bare prøver å være litt økonomisk og fremtidsrettet.

6137561[/snapback]

 

pleier jo å bli en del problem med nye systemer, så tror jeg holder meg til S939 enda..... hva er egentlig bra med AM2?... denne maskinen dere har satt opp kan vel kjøre spill som BF2, MOrrowind etc plettfritt? Takker så mye for all hjelp. Hvorfor jeg trenger en så dyr PC til WoW er vel fordi jeg ikke bare har tenkt til å spille det for evig, kommer også bare til å kjøpe nye deler til denne pcen i fremtiden, ikke full renovering som jeg har gjort til nå... så mye stress...

 

WoW uten lag er jo herlig også... :p

kan jeg le av vennen min med dell pc som spiller wow og lagger som **** i orgrimmar :p

 

off-topic:

 

er det noen netshoper i norge som seller US versjon av WoW? vet det ikke er lovlig å spille på US servere i norge men jeg tar sjansen... :innocent:

Lenke til kommentar

Chrlod sitt forslg virker fint det. Men jeg ville byttet ut noen deler:

Hovedkort byttes med Abit at8 32x

Skjermkortet byttes med x1900xt

Og PSUen byttes med en fra Mist

Kanskje legge til ett Creative xfi

 

Dette koster til sammen ca 2350 kr. mer, men jeg tror det er verdt det.

Skjermkortet er bedre (et blodklokket 7900GT må til for å nå opp til dette nivået), Hovedkortet er støtter crossfire, og jeg tror det er godt (nVidia versjonen er anbefalt av HW.no) PSUen er 100kr. dyrere, og gir 80 watt mindre, men det merker du neppe. Denne er mer stabil, og stillere.

 

Eneste er at skjermkortkjøleren ikke ser ut til å passe, men den ser ikke ut til å passe på 7900GT heller. Skal du ha ny skjermkortkjøler, må du ha vf900cu tror jeg.

 

I forhold til den handlevogna som ligger der, er grafikkortet like bra, CPUen lik, hovedkortet bedre, harddisken større (om enn noe tregere), PSUen lik, kabinettet bedre. Eneste er at det OCZ minnet nok er bedre til overklokking. Men selv om du bytter ut minnet på denne PCen med OCZ sitt, tror jeg ikke den koster så mye mer, siden du må til ulike nettbutikker for å finne alle delene.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Chrlod sitt forslg virker fint det. Men jeg ville byttet ut noen deler:

Hovedkort byttes med Abit at8 32x

Skjermkortet byttes med x1900xt

Og PSUen byttes med en fra Mist

Kanskje legge til ett Creative xfi

 

Dette koster til sammen ca 2350 kr. mer, men jeg tror det er verdt det.

Skjermkortet er bedre (et blodklokket 7900GT må til for å nå opp til dette nivået), Hovedkortet er støtter crossfire, og jeg tror det er godt (nVidia versjonen er anbefalt av HW.no) PSUen er 100kr. dyrere, og gir 80 watt mindre, men det merker du neppe. Denne er mer stabil, og stillere.

 

Eneste er at skjermkortkjøleren ikke ser ut til å passe, men den ser ikke ut til å passe på 7900GT heller. Skal du ha ny skjermkortkjøler, må du ha vf900cu tror jeg.

 

I forhold til den handlevogna som ligger der, er grafikkortet like bra, CPUen lik, hovedkortet bedre, harddisken større (om enn noe tregere), PSUen lik, kabinettet bedre. Eneste er at det OCZ minnet nok er bedre til overklokking. Men selv om du bytter ut minnet på denne PCen med OCZ sitt, tror jeg ikke den koster så mye mer, siden du må til ulike nettbutikker for å finne alle delene.

6139831[/snapback]

 

Ser bra ut einaste eg ville holdt med til 7900GT

Lenke til kommentar

Du sammenlikner X1900XT med 7900GT? 7900GTX ligger i samme klasse og bør legges til grunnlag for en slik sammenlikning. X1900XT vil være bedre enn 7900GT (og 7900GTX på enkelte områder), mn tror ikke trådstarter har behov for dette. 7900GT gir mer for pengene, og er mer OC-venlig! X1900XT er også en del varmere og krever mer effekt.

PSUene fra Mist og Hiper er begge veldig bra (stabile og stille).

Uten CF ville jeg ikke valgt det HK.

Lian Li kabinetter er TOPP.

 

Hvorvidt kjøleren passer er jeg ganske usikker på, tror det skal gå bra. Sikkert noen som kan bekrefte?

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...