RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 kan jeg bare sette "#" forann "deb cdrom:[ubuntu 5.10 _Breezy Badger_ - Release i386 (20051012)]/ breezy main restricted" ?(beklager justeringen) 6160111[/snapback] Beklager, jeg så ikke editen din. Ja, du kan bare sette en # foran den.
RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Jepp. Jeg kan ikke se at det er noe annet feil enn CD-ROM. Sett en # foran.
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Takk for hjelpen, fikk installert nå!
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 Hei! har et siste spm: Har lastet ned og installert aMSN, men når jeg skal legge inn ny skin i mappa usr/share/amsn/skins , så får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang. Når jeg høyreklikker på mappen skins -> egenskaper og prøver sette rettigheter, så går ikke det. Hvordan kan jeg sette rettigheter på den mappa via root? prøvde i terminalen, men får ikke til: chmod a+r usr/share/amsn/skins hva gjør jeg galt?
RattleBattle Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Blir litt bakvendt å endre rettigheter på mappa sånn. Gjør en av delene: Pakk ut i hjemmeområdet ditt under /home/bruker/.amsn/skins. Mappa .amsn er skjult og kan vises med å trykke ctrl + h i filbehandleren. eller Pakk ut med: sudo tar xzvf skinpakke.tar.gz eller sudo unzip skinpakke.zip ettersom, under /usr/share/amsn/skins Endret 23. mai 2006 av RattleBattle
Henrik C Skrevet 23. mai 2006 Skrevet 23. mai 2006 hva med sudo chown brukernavn /usr/share/amsn/skins ?
comicz Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 ~/.amsn/skins/ hører til brukeren hans. /usr/share/amsn/skins skal ikke eies av hans bruker. Skal han legge skins der må han gjøre det med root-rettigheter(sudo).
Stian89 Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hvis du vil utføre oppgaver via GUI med root privilegier kan du for så vidt bare kjøre på med ~sudo nautilus/konqueror...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå