Akerbak Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Hei og hopp! Har nå søkt meg rundt i forumet og på google, men desverre ikke funnet noe svar på det jeg sliter med... Derfor håper jeg noen vil ta seg tid til å hjelpe meg med følgende problem: Jeg har laget et opplastingsskript for en webside, hvor filene skal lastes opp til en mappe på serveren, og litt informasjon om filen samt link til nedlasting lagres i en database. Scriptet kjører og fungerer, men ikke alle filer vil lastes opp. Jeg har kun kjørt powerpointfiler så langt, 4 forsøk, hvorav 2 ble lastet opp, og 2 ikke ble dette. De 4 filene har størrelsene 134Kb, 1415Kb, 2755Kb og 3187Kb. De 2 minste ble lastet opp, de 2 største ikke, derfor mistenker jeg noe problematikk i forhold til tillatt filstørrelse. Allikevel funka det dårlig selv om jeg satt MAX_FILE_SIZE til 10Mb... Legger ved koden for opplasting under, dersom noen ville tatt en titt og sett om de ser noen åpenbare feil setter jeg stor pris på dette! //VED UPDATE: if ($upload) { $uploaddir = getcwd(); $uploadfile = $uploaddir . $_FILES['userfile']['name']; print "<pre>"; if (move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile)) { print "Filen er lastet opp!"; } else { print "Filen er IKKE lastet opp! Mer info:\n"; print_r($_FILES); } print "</pre>"; $insert_path = "hidden_path".$file_name; $sql = "INSERT INTO filarkiv(filtittel,filbeskrivelse,filforfatter,filpubdato, filurl) VALUES('$filtittel','$filbeskrivelse','$filforfatter','$filpubdato','$insert_path')"; $result = mysql_query($sql); if($result != false) { echo "<p>Informasjonen er registrert!</p>\n"; } } //OPPLASTINGSFORM: ?> <form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload"> <input type="hidden" name="filpubdato" value="<? echo date('d.m.y - H:i'); ?>" /> <table width="90%" cellpadding="0" cellspacing="2" align="center"> <tr> <td width="50%">Tittel:</td> <td width="50%">Forfatter:</td> </tr> <tr> <td><input type="text" name="filtittel" size="30" /></td> <td><input type="text" name="filforfatter" size="30" /></td> </tr> <tr> <td colspan="2">Hent fil:</td> </tr> <tr> <td colspan="2"><input type="file" name="userfile"></textarea></td> </tr> <tr> <td colspan="2">Beskrivelse:</td> </tr> <tr> <td colspan="2"><textarea name="filbeskrivelse"></textarea></td> </tr> <tr> <td colspan="2"><input class="button" type="submit" name="upload" value="last opp" /></td> </tr> </table>
kakkle Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Finn php.ini og endre dette: upload_max_filesize = 2M til upload_max_filesize = 10M Evt prøv å sette dette i toppen av scriptet: ini_set("upload_max_filesize", "10M"); Mer om ini_set finner du her: http://no.php.net/ini_set
Akerbak Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Finn php.ini og endre dette:upload_max_filesize = 2M til upload_max_filesize = 10M Evt prøv å sette dette i toppen av scriptet: ini_set("upload_max_filesize", "10M"); Mer om ini_set finner du her: http://no.php.net/ini_set 6128935[/snapback] ' Mange takk for tipset, prøvde de metodene du nevner, men uten noen forbedring! Noen forslag til andre endringer som kan være aktuelle å prøve for å rette opp i problemet?
ZoRaC Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Kanskje scriptet får timeout? Se på max_execution_time (eller hva det nå heter:P)
Akerbak Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Skrevet 19. mai 2006 Kanskje scriptet får timeout?Se på max_execution_time (eller hva det nå heter:P) 6131292[/snapback] Takk for tipset, skal sjekke opp dette og sende en respons når vi får resultatet!
hockey500 Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 tror ikke det holder med upload_max_filesize, du må nok endre litt flere verdier også. har dem ikke i hodet, men du burde finne dem greit ved å gå igjennom hele php.ini
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå