Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Dataguard/DNS


Anbefalte innlegg

Ja da fikk jeg endelig kobla opp adsl2 linja mi fra Dataguard. Knall tilbud om man bor i Oslo.

Eneste problemet er at jeg ikke kommer på nett, jeg har prata med support hos Dataguard, og fått verifisert at jeg bruker riktig ip, gateway, dns osv.

Men jeg kommer fremdeles ikke på nett, folk kan pinge ip min og få svar, men jeg kommer ingen vei, virker som dns feil.

Noen som har peiling? Eller har vært borti det samme? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, ikke pinget gateway eller vg.

Modemet er koblet til en d-link ruter nå. Men det har heller ikke fungert når jeg koblet modem direkte til pc.

6122030[/snapback]

 

Du bør i førte omgang få det til å fungere med ruter/modem rett i pc før du involverer en trådløs ruter også. Prøv å koble ruter rett i pc og ping vg på ip'en og ikke domenenavn. Grunnen til at du ikke får pinget GW vil jeg tro er pga at den trådløse ruteren hindrer deg. Har du ruting funksjon slått på på denne også? Prøv å koble dataguard ruter i en lan port på den trådløse, og ikke i wan porten.

 

Men test først ruter rett i pc :)

Lenke til kommentar

Får fremdeles ikke pinga en ting. Uansett om modem er kobla til ruter eller rett i pcen min. Jeg kan like herlig ping ip'en jeg har fått tildelt og få svar uten problem. Er på et annet wlan nuh, har forøvrig testa med en bærbar, den kom heller ikke på net. Så er ikke bare min pc.

Lenke til kommentar

Fra rutern min får jeg 192.168.0.2. Jeg har mata rutern med ip info som den bruker ut mot nett, brannmur er av i win og det er ingen konflikt i rutern. Meget merkelig siden jeg nettopp hadde Firstmile og alt fungerte veldig bra der.

Lenke til kommentar
Fra rutern min får jeg 192.168.0.2. Jeg har mata rutern med ip info som den bruker ut mot nett, brannmur er av i win og det er ingen konflikt i rutern. Meget merkelig siden jeg nettopp hadde Firstmile og alt fungerte veldig bra der.

6122741[/snapback]

 

Hvis du får den ip'en så er ikke ruteren i bridge mode, det der er ikke en offentlig ip. Har du satt fast ip på ruteren?

Lenke til kommentar

Kunne pinge 192.168.0.1 (Den DHCP tildelte ip'en fra ruter) Har kobla fra ruter igjen, satt pc rett i modem. Konfa local area connection med fast ip. Klarer fremdeles ikke ping en eneste ting, har en kompis som pinger meg nå. Og det fungerer fint, føler meg innestengt >.<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...