Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen kommer ikke inn i windows. Starter på nytt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok installere Windows på nytt.

 

Du kan bytte CPU uten å installere på nytt, men drivere for skjermkort og hovedkort fra det forrige hardware oppsettet passer ikke til det nye oppsettet. Husk at installasjonen på harddisken din egentlig er for en annen maskin enn den du har nå.

 

Du bør kanskje vurdere å installere på en ny harddisk, og bruke den gamle disken som datadisk. Da har du tatt vare på alle de gamle dataene dine også. Du kan eventuelt sette disken inn i en annen PC, og mellomlagre dataene der (kopier dataene over til denne PCen sin harddisk), mens du reinstallerer Windows på den gamle disken. Etterpå flytter du over dataene fra den andre PCen til den "nye" via nettverk eller DVD eller noe.

 

EDIT:

Du sier ikke noe om hva slags hardware du hadde, og hva du har nå. Det bør du gjøre, for å få best mulig hjelp. Det er mange som ikke gidder å svare, når informasjon for å kunne gi gode svar ikke er oppgitt.

Endret av 4711
Lenke til kommentar
Ok beklager for dårlig information! Jeg hadde

 

skjermkort: Nividia Geforce 5600xt

cpu: Intel pentium 4 2,8 ghz

hovedkort: Aopen...

 

NY:

 

Skjermkort: Radeon.....

cpu: Amd Athlon 3700+

hovedkort: MSI.....

6116566[/snapback]

 

Dette bekrefter bare det jeg tidligere sa. Her har du fullstendig byttet arkitektur. Ikke rart du sliter. Du må installere alt på nytt, men husk å ta vare på gamle data !

Lenke til kommentar
har nå gjort det! funka perfekt! tusen takk :D

6123072[/snapback]

 

Fint å være til hjelp !

 

Når det gjelder Windows hører jeg med til de "erfarne" som installerer Windows minst hver 12-24 måned på min Windows PC, da det er det eneste som virkelig hjelper mot alle mulige "rare" ting og "treg" PC (samme gjelder Linux).

 

Ærlig talt, det tar da bare max 1-2 timer å installere et operativsystem med tilhørende herligheter, gjør det ikke...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...