Gå til innhold

Har problem med en Dell XPS.


Anbefalte innlegg

Lyd ingangen og mikrfon inngangen på pc en min begynner å bli ødelagt av en aller annen grunn, så jeg ringte til dell.no og bad de sende meg hva det vile koste:

 

Omkostninger for CAR reparasjon Ekskl. mva NOK 1470,00

Reservedeler: F8453 (motherboard) NOK 3000kr

Totale omkostninger for reparasjon Ekskl. mva NOK 4470,00

 

Mva 25% NOK 1117,50

 

Totale omkostninger for reparasjon Inkl. mva NOK 5587,50

 

5587.50,- bare for å fikse det?

 

Så jeg lurte på om det var noen andre steder de kan fikse pc en til en rimeligere pris?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det starta med at det var "glipp/glapp" i mikrofon inngangen så jeg måtte vri litt på den for å få snakka med mikrofon, men det ble verre etterhvert så nå virker den ikke i det hele tatt. Jeg mener at det ikke er min skyld , siden jeg ikke har brukt noe vold makt etc.

Garantien på 1 år gikk nettopp ut også, men han jeg snakka med sa at det var en bruksfeil og garantien ville ikke dekke dette.

 

Btw, er det ikke en 3 års garanti som gjelder alle elektroniske ting?

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar
Det starta med at det var "glipp/glapp" i mikrofon inngangen så jeg måtte vri litt på den for å få snakka med mikrofon, men det ble verre etterhvert så nå virker den ikke i det hele tatt. Jeg mener at det ikke er min skyld , siden jeg ikke har brukt noe vold makt etc.

Garantien på 1 år gikk nettopp ut også, men han jeg snakka med sa at det var en bruksfeil og garantien ville ikke dekke dette.

 

Btw, er det ikke en 3 års garanti som gjelder alle elektroniske ting?

6109358[/snapback]

 

Mener det er noe man velger bort for billigere pris hos Dell, I'm I right?

Lenke til kommentar

Hvis du har skrevet til dell at du har ødelagt mic pluggen din har du ett problem.

 

Grunnen til at reperasjonen blir så "dyr" er jo at de bytter hovedkortet på maskinen din. De reparer jo ingenting, de bare bytter noe du tror er defekt.

 

Har du prøvd med en annen mini jack kabel? jeg har ikke lyd i høyre øre på blåtann plantronics settet mitt i xps'en.. bruker jeg Grado settet fungerer det utmerket.

 

Kanskje du kan bruke et USB headsett (hvis det er headsett du bruker).

 

Hvorvidt andre kan hjelpe deg er litt tvilsomt, da vil du iallefall miste all reklamasjon og garanti rett, da noen må tukle i maskinen din og det er sikkert et dell klistremerke som må brytes...

 

Spør du meg tyder det på slitasje når en plug har fungert i 1 år for så å gå i stykker. Kanskje den har fått litt for mye julig? Er vel ikke værre enn at du rykker til litt hardt eller noe...

 

Sjekk evt notebookforums eller hva det heter, der er det mange med XPS maskiner.

Lenke til kommentar

Fikk samme problem med defekte/daarlige audioporter 3 ganger paa rad med laptopen min.

 

Fikk pengene tilbake etter aa ha hatt laptopen i 2 aar (med 3 gratis reparasjoner).

 

Aa faa til noe som helst gjennom Dells kunde-support er et rent helvete... Tok meg nesten et helt aar aa faa pengene tilbake.

 

Dell proever aa slippe unna reglene med sine diverse garantier som koster ekstra, de burde egentlig ha faatt en kraftig bot for aa drive paa slik som de gjoer. De stoler paa din uvitenhet til aa slippe unna med erstatning.

Lenke til kommentar
Fikk samme problem med defekte/daarlige audioporter 3 ganger paa rad med laptopen min.

 

Fikk pengene tilbake etter aa ha hatt laptopen i 2 aar (med 3 gratis reparasjoner).

 

Aa faa til noe som helst gjennom Dells kunde-support er et rent helvete... Tok meg nesten et helt aar aa faa pengene tilbake.

 

Dell proever aa slippe unna reglene med sine diverse garantier som koster ekstra, de burde egentlig ha faatt en kraftig bot for aa drive paa slik som de gjoer. De stoler paa din uvitenhet til aa slippe unna med erstatning.

6109754[/snapback]

Sånn er Apple også, er du konsekvent nok så gir de nok etter skal du se. :)

Lenke til kommentar
Fikk samme problem med defekte/daarlige audioporter 3 ganger paa rad med laptopen min.

 

Fikk pengene tilbake etter aa ha hatt laptopen i 2 aar (med 3 gratis reparasjoner).

 

Aa faa til noe som helst gjennom Dells kunde-support er et rent helvete... Tok meg nesten et helt aar aa faa pengene tilbake.

 

Dell proever aa slippe unna reglene med sine diverse garantier som koster ekstra, de burde egentlig ha faatt en kraftig bot for aa drive paa slik som de gjoer. De stoler paa din uvitenhet til aa slippe unna med erstatning.

6109754[/snapback]

Sånn er Apple også, er du konsekvent nok så gir de nok etter skal du se. :)

6109804[/snapback]

Skål på det!

Lenke til kommentar
Du har en _lovbestemt_ to års garanti/reklamasjonsrett. Det som Dell sier holder ikke mål. Det er de som har bevisbyrden.

 

Kontakt forbrukerrådet og hør om videre fremgang.

6109427[/snapback]

Dette er tøv!. Garanti er ikke nevnt i lovverket og er gitt av salgsfirma/produsent e.l. Ingen krav til tidslengde.

Reklamasjon er lovbestemt og regulert i forbrukerkjøpsloven (salg direkte til privatpersoner) eller kjøpsloven, salg til bedrifter (også hjemme-PCer ettersom de eies av arbeidsgiver/leasingfirma).

Lenke til kommentar

Takk for den, Lord^. Det er ikke alle som vet forskjellen, og selv om jeg har gått gjennom dette som fag på høgskole, så blingser jeg ofte på terminologien. De fleste skjønner dog hva det er snakk om, spesielt siden jeg skrev garanti/reklamasjonsrett og ikke bare garanti.

 

Definisjonen på garanti er rettigheter som går utover FKL, og er således noe som gis av selger. Reklamasjonsrett er lovbestemt.

 

Så, at du kaller det tøv, PerB, når jeg bruker beggge termer synes jeg er drøyt av deg, og viser liten forståelse for at ikke alle studerer jus her inne. Det viktigste er at alle forstår, slik at man deltar på like vilkår?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...