Gå til innhold

attunement til instancer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BWL er samme som alliance. Drep han karen som står utenfor brs instancen. Drep drakkisath og høyreklikk på orb'en bak han.

Onyxia chainen starter i badlands. Du får questen av en gubbe oppi et tårn i kargath.

Skrevet

For å få key til Onyxia må du vel gjøre "Warlord's Command" (Får det i Badlands), og deretter drepe Rend i UBRS, også bare gjøre questene som følger på.

Skrevet

Noen som hadde gidda å nevne den samme attunement for alliance?

Og er dette strengt nødvendig for å raide high end?

Har en 60 druid jeg tenker å skaffe meg guild og raide litt med i sommer (på chromaggus btw :)).

Skrevet

Ja, det er i aller høyeste grad nødvendig for å raide high-end. Man slipper neppe inn i en raiding guild uten å ha gjort ferdig Onyxia-questen.

Skrevet (endret)
Ja, det er i aller høyeste grad nødvendig for å raide high-end. Man slipper neppe inn i en raiding guild uten å ha gjort ferdig Onyxia-questen.

6094027[/snapback]

Loeve har svart riktig, ja. Hvis du vil skaffe deg end-game guild, burde du ha gjort ALLE attunement questene.

Endret av Alexanderhagen
Skrevet (endret)

Sakset fra Thottbot.com

Theres been talk about getting people their onyxia key. Heres the steps in order.  The level requirement is the same as UBRS which I think is 58+. These are not all the quests just the major steps. There are also some short or easy quests in between I'm not bothering with since they can be solo'd.

1) Warlord's Command - Picked up at Kargath. Have to kill 3 bosses in LBRS and find the document's there that randomly spawn at one of them. Has to be done in a 5 man party. Quest NPC then gives you rewards and sends you to speak with Trall's Advisor in Ogrimmer who gives you another quest to Speak to Thrall.

2) For The Horde! - Given by Thrall in Ogrimmer. He sends you to UBRS to kill Rend. Can and should be done in a 15 man raid. Take Rends head back to Thrall for the next quest, a city wide buff, and some pretty nice rewards.

3) The Champion of the Horde - Thrall will babble at you for a bit then send you to find Rexxar. This is more irritating than hard and can easily be accomplished solo. I only mention this step because he wanders and sometimes takes a bit to locate. Here's his path: Desolace, Feralas

He sends you to a NPC in western plaugelands who is fairly easy to find - Myranda the Hag

4) Ocullus Illusions - Myranda the Hag in WP sends you to UBRS to collect 20 dragon eyes. They drop from the dragon spawn there and can be collected in a raid. Once bring the eyes to her, she'll send you to emberstrife in dustwallow marsh with a amulet.

5) The dragons - You'll get 4 quests to kill 4 named dragons from the different flights for Emberstrife. Scryer in Winterspring, Somnus in Swamp of Sorrows, Chronalis in Tanaris, Axtroz in Grim Batol.

6) The General - You'll take a amulet emberstrife gives you to rexxar who will tell you to get a drop of blood from General Drakkisath in UBRS. And since the general is likely pretty fond of all his drops of blood you'll have to kill him for it. I think most of our members close to 60 have been along for a UBRS raid so this won't be to big a problem. Return it to Rexxar for this Drakefire Amulet aka the key to onyxia's lair.

7) Victory! - dance naked in front of the Ogrimmer bank and have everyone bow to you for your accomplishment of completing one of the more irritating quest lines in the game.

Eneste jeg er usikker på er punkt nummer 2. Jeg tør å påstå at man ikke kan gjøre det i 15-mann raid, men bare i 10-mann raid. Punkt nummer 6 kan du også gjøre samtidig som BWL-attunement questen. Altså Blackhand's Command, siden selve greia du skal hanskes med står rett bakom Drakkisath.

Lykke til!

edit: og forresten, punkt fem stemmer heller ikke helt. Du får ikke fire quester med en gang, men du får først tre quester om å drepe tre forskjellige drager, deretter får du den siste, som går utpå å drepe en drage i Wetlands.

Endret av Seian
Skrevet

Etter 1.10 er UBRS 10-mann, noe som gjør questlinen enda mer irriterende. Med 15 folk gjør det ikke så mye om folk er mongoer, da er det nok healing/dps til at det går relativt smertefritt.

Med 10 folk, derimot, merker man duster så utrolig mye bedre. Kanskje jeg bare var uheldig med gruppene og er bortskjemt med raidere som har litt omløp i knotten, men bryting av sheep/charm/sap forekom hele tiden (stort sett mage og frost nova), folk splittet skaden, folk lot flyktende mobs trekke nye mobs, etc.

En gang jeg manglet blodet, og vi faktisk hadde kommet oss til Drakki (mange grupper falt fra hverandre etter Rend), hadde vi to warriors, en som tanket meget bra, og en som brukte 2h og zerk-stance.

"Eh, du må bruke 1h og skjold her, vi dør om du ikke holder aggro".

"Åja." *Bytter til 1h og skjold*

*Charger add etter Drakki er kitet unna, og bytter til 2h*

"Men i helvete, bytt tilbake, og bruk sunder."

..

..

Så gir vi faen, nuker adds, og har 50% hp igjen på add #2 (som blir tanket skikkelig). Nå skal da 2h-warrioren tanke Drakki, og det går lukt til helvete.

"Øh, altså, dette er ikke min char, altså, jeg bare låner den av en kompis. Jeg har en 29 shaman selv."

Så, kort oppsummert, jeg setter ikke mine bein i UBRS igjen, samme hvor mye Briarwood reed og baby-ToEP frister.

Skrevet (endret)

Step 2 kunne gjøres 15mann før, men ikke nå lenger, siden UBRS har blitt max 10mann.

EDIT: Psilo var før meg. :)

Endret av Sigga
Skrevet

Hehe ja kjenner igjen det der Psilo. Var faktisk i grupper som wipet når vi var 15man også, noe som er rimelig utrolig.

Har ikke vært i UBRS på kjempelenge nå da, og når jeg var der de siste gangene var det gjerne med guildies for morro skyld, og ofte en 5-10man (dette var før 10-man-max patchen). Ble en del ninjapulling osv bare for å se hvor mye vi kunne takle (<3 vanish), men vi klarte alltids å komme oss igjennom hele greia likevel. Tror neppe jeg ville holdt ut en random pick up group fra Orgrimmar nå lenger.

Skrevet

Nei, det er sant, jeg får makk av pugs nå. Wiper man en gang eller to, så er det "my mom is really angry at me" og hearth. Samme i battlegrounds også, mister man en graveyard eller to i AV, så stikker halve raidet.

But, I digress..

Skrevet

6094027[/snapback]

Men det er onyxiaquesten som tar lengst tid? MC-questen tror jeg er grei å soloe som druid, ifølge forumet anyways. BWL-questen da?

Skrevet
mister man en graveyard eller to i AV, så stikker halve raidet.

6094732[/snapback]

Høres ut som du er horde :tease:

På servern jeg spiller på (Talnivarr) stikker horde bestandig etter at vi har tatt IB.

Skrevet

6094027[/snapback]

Men det er onyxiaquesten som tar lengst tid? MC-questen tror jeg er grei å soloe som druid, ifølge forumet anyways. BWL-questen da?

6094833[/snapback]

Onyxia-questen er en quest-chain som går ut på én femmannstur i LBRS, to turer i UBRS og masse dragedreping. Den tar veldig lang tid å gjøre, kanskje spesielt førstedelen, og er en real plage til tider.

MC-questen går ut på å hente en stein på utsiden av inngangen til Molten Core i BRD, og er greit gjort på et par timer.

BWL-questen gjøres ved at man dreper en slem orc utenfor inngangen til UBRS, gjør UBRS og dreper Drakkisath og trykker på orben bak ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...