Solefald Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Som emne seier, for å drive sånne sms sider, må man egentlig veha ei bedrift, det er jo snakk om penger og sånt. må vere registrert foretak for å ha *.no* domene. Endret 12. mai 2006 av Solefald
L@sse Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Det er ikke noe krav å ha .no-domene. Tror du må kjøpe noe greier fra en teleleverandør (Telenor), hvor de da tar % av det du tjener eller noe sånt. Til betaling av disse tjenestene, altså det brukerne skal betale, tror jeg det går an å bruke noe som heter PayPal. Jeg er ikke sikker på alt dette, så noen andre med mer peiling bør kanskje kontrollere/utdype svaret mitt
chipmann Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Du behøver ikke å være et firma. Søk på google etter: sms-tjeneste Eller du kan gå hit: http://www.infoplus.no
chipmann Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Bare hyggelig:) Forresten... Hvis du ønsker å starte din egen bedrift kan du prøve her: www.bedin.no
Solefald Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Skrevet 17. mai 2006 har vert innom der endel ganger:P men thanx:D
learntofly Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Uansett er det veldig greit å ha alt samlet som i et foretak. Det er gratis å registrere et enkeltmannsforetak i Brønnøysundregistrene. Eneste minuset er at det blir litt kjipere selvangivelse. Uansett når du begynner å tjene litt, så er dette den greieste løsningen.
salah Skrevet 17. mai 2006 Skrevet 17. mai 2006 Får bryte inn her jeg.. Jeg er 16 år, og driver eget firma med en fyr hvor han står registrert fordi jeg er under 18 år. Og det er litt tullete til tider, så jeg lurer på om det er noen muligheter for at jeg får registrert mitt eget foretak? Vil gjerne ha org. nr. og .no domene.
chipmann Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 (endret) http://www.domeneshop.no Her er er det! Firma vet jeg ikke om, men det er den beste siden å få et billig og bra domene. Endret 18. mai 2006 av chipmann
Solefald Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Skrevet 18. mai 2006 Får bryte inn her jeg.. Jeg er 16 år, og driver eget firma med en fyr hvor han står registrert fordi jeg er under 18 år. Og det er litt tullete til tider, så jeg lurer på om det er noen muligheter for at jeg får registrert mitt eget foretak? Vil gjerne ha org. nr. og .no domene. 6123176[/snapback] du må vere 18 for å ha registrert firma =), av den enkle grunn at du ikkje er myndig, og ikkje kan stå som ansvarlig visst det skjer noke gale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå