Gå til innhold

Access - Legge til komponenter


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

 

Har et lite problem med access.

Skal ha tre forskjellige skjema.

1) Legg til rom. <-Skriver inn alle rommene.

2) Legg til PC. <-Skriver inn PC og hvilken oppgave PCen har.

3) Komponentskjema.

Det er her trøbbelet starter.

Her vil jeg ha et skjema der du starter med å velge serienummeret til en PC ved hjelp av en dropdown-meny.

Alle opplysningene til denne PCen(hvilket rom den befinner seg på, hvilken etasje det er, hvilken oppgave, etc) komme opp.

Så vil jeg også kunne legge til komponenter ved hjelp av mange dropdown-menyer.

(Komponentene er lagt til fra før av i forskjellige tabeller. (en for hver type(ram, skjermkort)))

Har egentlig klart det, men kom på at du kan ha flere ram, CD-rom og harddisker i en PC, og da blir min løsning for dårlig.

 

Bilde av hvordan jeg har det nå:

pc.png

 

Mvh

-Stian

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har egentlig klart det, men kom på at du kan ha flere ram, CD-rom og harddisker i en PC, og da blir min løsning for dårlig.

6081937[/snapback]

Vet ikke om du har fått fixet det allerede, hvis ikke så må du lage en mellomtabell, som har feltene Serienummer for PC'en og nøkkelen til den andre tabellen du skal koble sammen (f.eks Ram). I tillegg bør du vel ha et felt for antall i mellomtabellen, slik at du kan ha flere av samme brikke itillegg til flere forskjellige typer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...