Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved WinXP installasjon..


Anbefalte innlegg

Hei. Satt sammen en gammel PC i dag, som skal selges i morgen.

Alt så ut til å fungere, helt til det kom til installasjonen av WinXP Pro.

I begynnelsen, fikk jeg noen feilmld der det stod masse shit.. Husker ikke hva, men det har lite betydning, siden jeg ikke har samme problem lenger.

Har forsøkt å formatere 6 ganger nå. Når det er igjen 5min av installasjonen i screenet der man skal velge brukere og liknenede, restartes maskinen.

Ny HDD - CPU ikke overopphetet - Minne = OK - HK ikke overopphetet, eller noen ting.. Skjønner ikke problemet.

 

Specs:

 

Amd Athlon XP 2800+

Crucial 512 MB DDR (3200)

WD 200gig

A7V600-X

XFX GeForce 6200 (128mb)

 

Håper på raske svar!

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

 

PC specsene dine har ikke noe å si, de skal takle Win XP, det jeg tror du instalerer den på feil måte!

 

Du bør alltid instalere WinXP ved at du setter inn CD'en, starter opp maskinen, også vet jeg ikke så mye om hovedkortet ditt, men du skal enten trykke en tast innen noen få sekunder, eller gå i en setup hvor du kjører CD'en, så må du slette ALLE partisjonene på disken, og deretter opprette en ny slik at du kan instalere windows på den! :thumbup:

Lenke til kommentar

Håkei, men da kan du bare slette den, du skrev den posten imens jeg lagde den, men jeg oppfattet det litt anderledes:

Hvis du venter litt, kan jeg skrive en guide til deg og sende i mail, send meg e-post addressen din i PM, så ordner jeg det :thumbup:

6080145[/snapback]

 

...Og jeg fikk mail-addressen din :dontgetit:

 

Men lykke til med feilsøkinga di! :tease:

Endret av Chrisr2505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...