perjan Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Overskriftene mine lages slik at kolonnebredde blir satt automatisk, vil at enkelte skal være bredere osv, hvordan gjør jeg dette? Takk for alle svar private String[] tabellKolonner = {"ID","KID", "BID", "Bil", "Merke", "årsmodell", "PRIS"}; //Lag overskriftene for (int i = 0; i < 7; i++) tabell.getModell().addColumn(tabellKolonner[i]);
HV Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Hei Du bruker ColumnModel til å få tak i Column objektene du trenger fpr så å sette prefferedWidth tblBil.getColumnModel().getColumn(0).setPreferredWidth(50); tblBil.getColumnModel().getColumn(1).setPreferredWidth(100); Vennlig hilsen HV
perjan Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Hei og takk for svar, men hva gjør jeg feil nå? for (int i = 0; i < 7; i++) tabell.getModell().addColumn(tabellKolonner[i]); tabell.getColumnModel().getColumn(1).setPreferredWidth(50); tabell.getColumnModel().getColumn(2).setPreferredWidth(100); Får denne feilmeldingen: java.lang.Error: Unresolved compilation problems: The method getColumn(int) is undefined for the type Object The method getColumn(int) is undefined for the type Object Hei Du bruker ColumnModel til å få tak i Column objektene du trenger fpr så å sette prefferedWidth tblBil.getColumnModel().getColumn(0).setPreferredWidth(50); tblBil.getColumnModel().getColumn(1).setPreferredWidth(100); Vennlig hilsen HV 6074658[/snapback] Hei Du bruker ColumnModel til å få tak i Column objektene du trenger fpr så å sette prefferedWidth tblBil.getColumnModel().getColumn(0).setPreferredWidth(50); tblBil.getColumnModel().getColumn(1).setPreferredWidth(100); Vennlig hilsen HV 6074658[/snapback]
HV Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 (endret) Feilmeldingen får du fordi du prøver å endre kolonne størrelsen på en kolonne som enda ikke er satt inn. Det er heller ingen problemer å redigere en tråd, hvis du gjør noe feil... for (int i = 0; i < 7; i++) tabell.getModell().addColumn(tabellKolonner[i]); } //Her setter du bredden på kolonne 1 til 50. tabell.getColumnModel().getColumn(1).setPreferredWidth(50); Endret 10. mai 2006 av HV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå