Gå til innhold

Hvor raske er BHphotovideo?


Anbefalte innlegg

Hvor raskt sender de varene?

 

Bestillte en linse der i går (+litt smått mens jeg først var i gang)

Kunne ikke velge UPS da de kun leverer til hjemaddressen :( Ble vanlig "US Mail - Global Express Mail"

Måtte sende bilde av visa og i den mailen ba jeg også veldig pent om de hadde mulighet til å sende ASAP (vil gjerne ha sakene til 17. mai).

 

Litt under et døgn senere var varene sendt :)

Er de vanligvis så raske? ... eller var det bønnen min som fikk fortgang i sakene.

 

Det som kan ødlegge nå er.... tollbehandlingen..... for... det.. er... en... prosess... som... tar... laaang,.... laaang..... t i i i d.... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg vet ikke om jeg helt forstod hvorfor du ikke kunne velge UPS. De har jeg valgt hver gang jeg har handlet fra BHphotovideo, og de er raske. Det har maks gått et par-tre dager fra varen er sendt fra butikken til jeg har hatt den på døra. Postverket derimot... Det kommer nok til å ta tid, for da kommer vel pakken til posten i Norge for tolldeklarering. Der rir en ikke den dagen en saler, og ting tar tid. Jeg bestilte et kamera fra Sverige, og det gikk med posten. Tre uker etter fikk jeg det endelig.

 

Lykke til.

 

Tor

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg helt forstod hvorfor du ikke kunne velge UPS.

6072526[/snapback]

Jeg kunne valgt det, men da hadde jeg ikke vært hjemme når pakken kommer. Kunne ikke oppgi jobbaddressen da de kun leverer til hjemaddressen.

Hvis de kan levere på kveldstid så er det info som ikke er lett å finne. Den siden dems er et virvar som det ikke er lett å forstå seg på...

Lenke til kommentar
Kunne ikke oppgi jobbaddressen da de kun leverer til hjemaddressen.
? Sist jeg handlet fra Adorama fikk jeg det levert på jobben av UPS.

6073146[/snapback]

Det var ikke det det stod når jeg sjekket ut fra PHphoto.

Kunne ikke velge andre addresser enn den visa-kortet var registrert på... :dontgetit:

Lenke til kommentar

USPS Global Express Mail er ikke nødvendigvis noe å kimse av. Jeg er fast bruker av dette, og det pleier å ta 4-5 dager fra det sendes til jeg har det. Tollbehandlingen skal heller ikke ta så lang tid, jeg har hatt størst problem med pakker med verdi mellom 201-1000 NOK, siden jeg her har "valget" å gjennomføre fortollingen selv. For pakker med høyere verdi er det posten som gjør det, og da har det maks stoppet pakkene mine i en halv dag (kommer til landet på morgenen og er frigitt importfortollingen senere samme dag --> hjemme hos meg dagen etter).

Endret av swanky
Lenke til kommentar
...Jeg velger likevel UPS Express som forsendelsesmåte når jeg handler fra B&H. Da snakker vi max. 3 dager.. :p(og så er det billigere)

6083289[/snapback]

Jeg la merke til det. I mitt tilfelle ca $5 billigere. Ikke så veldig mye, men når man snakker om en forsendelse som kommer rett på døra så er det veldig bra.

Pokker... skulle valgt UPS og tatt meg en tre-dagers :D

 

Ja, ja. Har et ørlite håp om at den kommer fram akkurat i tide (plis, plis, plis...). Hvis den ikke gjør det :( (sannsynligvis) så tenker jeg at pakken kommer på torsdag...

Lenke til kommentar

Kanskje det er håp allikevel :w00t:

11.05.06 - 19.52 - ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO

11.05.06 - 19.52 - STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO

11.05.06 - 21.08 - STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

 

Hvis dette går videre som vanlig så er neste stoppested Stokke før den skal komme til min lokale butikkpostkontor.

Får kanskje finne ut om jeg kan hente den i Stokke... Der pleier gjerne pakker å ligge et døgn før de sendes videre :hrm:

Lenke til kommentar

Urgh! Dette har vært en tøff dag for følelsene mine...

Som nevn så ble varene bestillt mandag kveld forrige uke og jeg håpet de skulle rekke fram før 17. mai. Ikke så veldig overbevist om at det skulle gå, men når varene ble sendt under et døgn senere så begynte jeg å håpe.

 

Først gikk pakken fra sted til sted i New York.... så ble det stille... ingen nye bevegelser på pakkesporingen :( ....

Så plutselig: Torsdag kveld var pakken i norge :) Kl 19:52 var den i Oslo og kl 21:08 var den i tollen. OK... da blir den behandlet og sendt videre på fredag, tenkte jeg. Kanskje den ikke går med posten før på lørdag, man da burde komme til omlastingssentralen i Stokke på mandag og til meg på tirsdag.... eller?

 

Stille hele helgen... Så kom mandagen og jeg begynte å håpe på noen nye bevegelser. Sjekket ca 10 ganger i løpet av dagen... INGENTING :cry: Kommer hjem fra jobb, sporer pakken igjen og finner :" 15.17 - FRIGJORT FRA IMPORTTOLLEN". = sukk for sent. Den forrige pakken min lå i Stokke et døgn før den kom videre.

 

Tirsdag morgen (i dag). Sjekker om noe har skjedd. Det har det :" 16.05.06 06.50 - REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL - 3169 STOKKE" Kankje er det ennå håp. Den forrige pakken min kom til Stokke litt før kl 12. Denne burde komme med dagens utsendelser værsåsnillværsåsnillværsåsnill

Dermed ble håpet tent ennå en gang... inntill: " 08.36 - AVVIK I PRODUKSJONEN" :scared:

"Årsak: Utenfor dekningsområde for produktet

Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet"

Hva betyr det? Hva skjer?

Ringer posten for svar. De vet ikke hvor den er, men sannsynligvis i en postbil som etterhvert skal legge den igjen på postkiosken min.

 

13.52 - REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL :scared: NEEEEI! Feil vei, feil vei....

 

Ringer igjen Posten og butikken hvor jeg vanligvis henter pakkene mine. Får ingen sikre svar.

 

Kjører hjem fra jobb og stopper innom "filialen" min. Ikke noe nytt, men de prøver å ringe for å se om noe kan ordnes. Jeg legger igjen telefonnummeret som de skal ringe meg på hvis de får den inn i løpet av kvelden :shrug:

 

Kommer hjem... sjekker pakkesporingen igjen (herregud, må ha sporet denne pakken minst 50 ganger de siste dagene. Jeg kan HELE pakkenummeret UTENAT) Ikke noe nytt.

En halvtime etterpå sjekker jeg igjen: "16.26 - FORSøKT UTLEVERT" HVA? :blink:

Står oppført som forsøkt utlevert på mitt nøyaktige postnummer. "Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt"... jammen.... 16:26... det er jo bare 20 minutter siden.... og jeg har vært hjemme i 40 :ohmy: I svarte granskauen..... må ringe postkiosken min... skal akkurat til å taste nummeret da telefonen ringer....

Pakken er i kiosken :w00t:

 

Kjører å henter... kommer hjem... pakker opp. WOHOO! :D ... den er full av... HURRA: PAKKEPLAST

plast.jpg

 

JIPPI! Her skal det smelles... *pang!.... pa-pang!... Pang* Ti-hi!

Lenke til kommentar
Gratulerer med nytt objektiv. Lurer på å kjøpe samme objektiv selv fra samme butikk.

 

Kan det stemme at totale kostnader kommer på ca 4.700,-. Greitt å vite..

 

Bare gode erfaringer så langt ?

6116978[/snapback]

Kun objektivet og $50 i frakt = 4850kr

Du skal også vanligvis få et fortollingsgebyr på 150kr, men det fikk ikke jeg (kanskje det bare gjelder på varer fra 201 til 1000 kr?)

Har ikke fått testet objektivet ennå (bare prøvd det på kamera), men jeg kan ikke tenke meg at det er noe annet en KICK-ASS :)

 

Gleder meg til i morra... Masse nærbilder/portretter :D

Lenke til kommentar
Ang. fortolling. Når det gjelder varer over 1000 kroner, så kan det hende du får regningen senere. Er ikke sikker, men har hørt at dette kan skje.

6118154[/snapback]

 

Posten sender normalt ikke ut regning i etterkant . For at en skal kunne hente varen, må avgifter pluss gebyr betales. Unntaket er hvis det er en EMS sending, da betaler faktisk avsender postens fortollingsgebyr. Det var i hvert fall prosedyren forrige gang jeg fikk varer fra Cameta Auctions.

 

UPC, Fed-EX o.l. er jeg derimot usikker på. Deres rutiner er nødvendigvis ikke lik gamle, gode postens..

Lenke til kommentar
Ang. fortolling. Når det gjelder varer over 1000 kroner, så kan det hende du får regningen senere. Er ikke sikker, men har hørt at dette kan skje.

6118154[/snapback]

 

Jeg har fått tollkrav etter at jeg har fått pakken fra utlandet, verdien var ca. 1600 kr... :dontgetit: Drit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...