- mOtz^ - Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hvordan får jeg innstalert wordpress flere ganger på samme database? Jeg tittet litt i wp-config.php fila og fant dette: // You can have multiple installations in one database if you give each a unique prefix $table_prefix = 'wp_'; // Only numbers, letters, and underscores please! Men skjønte ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Noen forslag?
trondes Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Forandre $table_prefix = 'wp_' til noe annet, feks $table_prefix = 'wp2_'; Endret 9. mai 2006 av trondes
CruellaDeVille Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hvordan får jeg innstalert wordpress flere ganger på samme database? Jeg tittet litt i wp-config.php fila og fant dette: // You can have multiple installations in one database if you give each a unique prefix $table_prefix = 'wp_'; // Only numbers, letters, and underscores please! Men skjønte ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Noen forslag? 6070607[/snapback] La oss si du lager privatblog, proffblog og skoleblog og bare har en database tilgjengelig. Da kan du bruke table prefix for å avgjøre hvilke tabeller som hører til hvilken blogg. Når du installerer proffbloggen kan table prefix være proff_, skolebloggens prefix skole_ og privatbloggen privat_ Når alt dette ligger i samme database vil de ulike wp-installasjonene likevel vite hvilke tabeller de skal hente info fra. Dette gjør du under installasjon, ikke i config-filen til wp. Config-filen bare har lagret table prefix du har valgt.
Christian. Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Kort sagt står det om du skal instalere flere wordpress instalasjoner i samme database må du gi de ulik prefix. Altså skal du instalere 2 stk endrer du config.php på den endre der det står $table_prefix = 'wp_' til noe annet enn wp_ feks wp2_ Ai, jeg var hvist for sen Endret 9. mai 2006 av ChRiStiAn^
- mOtz^ - Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 (endret) Ok, takk da skjønte jeg. btw: veldig fint forklart! føler det skjer heller sjeldent på dette forumet! *holde seg til php-kat. nå Endret 9. mai 2006 av biiig.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå