vega77 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 funker fint å brenne dvd'r i k3b. men cd'r vil bare ikke. alt ser normalt ut til jeg trykker på brenn, da blir det bare stående på 0% og ingenting blir brent. noen tips til feilsøking ??
LessThanJake Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Har du Ubuntu, i så fall har jeg laget en tråd om dette før, og den litt kjipe løsningen. EDIT: her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=502500 Endret 9. mai 2006 av LessThanJake
vega77 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 bruker suse 10. men på sida til cdrecord-ProDVD hevder de at cdrecord som følger med suse er "bastardized and defective". så får vel prøve cdrecord-ProDVD
JonJ Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Siden til cdrecord er vel driftet av Jörg Schilling, og han har ganske bestemte meninger om hvordan cd-brenning skal fungere, mens SUSE/Novell-folka sannsynligvis patcher cdrecord sånn at det virker. Det har forresten stått på siden hans lenge. Jeg har ikke hatt noen problemer med å brenne CD-R/RW eller DVD+R/-R/RW i SUSE.
vega77 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 (endret) jeg har sliti en stund med det. selv med en fresh install funker kun med dvd ikke cd. tilogmed prøvd å byttte kabel og dvdbrenner......... Endret 9. mai 2006 av vega77
vega77 Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 (endret) nei har ikke testet det. dvs å brenne ifra kommandolinje med cdrecord antar jeg prøve å innstalere nerolinux. fikk ikke brent cd der heller. Endret 10. mai 2006 av vega77
vega77 Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 dette tyder vel på at cdrecord ikke finner dvdbrenner'n ? litt gresk for meg må jeg innrømme.... cdrecord -scanbus Cdrecord-Clone 2.01 (x86_64-suse-linux) Copyright © 1995-2004 Jörg Schilling Note: This version is an unofficial (modified) version Note: and therefore may have bugs that are not present in the original. Note: Please send bug reports or support requests to http://www.suse.de/feedback Note: The author of cdrecord should not be bothered with problems in this version. cdrecord: Invalid or incomplete multibyte or wide character. Cannot open SCSI driver. cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root. cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'. cdrecord dev=help Cdrecord-Clone 2.01 (x86_64-suse-linux) Copyright © 1995-2004 Jörg Schilling Note: This version is an unofficial (modified) version Note: and therefore may have bugs that are not present in the original. Note: Please send bug reports or support requests to http://www.suse.de/feedback Note: The author of cdrecord should not be bothered with problems in this version. Supported SCSI transports for this platform: Transport name: sg Transport descr.: Generic transport independent SCSI Transp. layer ind.: Target specifier: bus,target,lun Target example: 1,2,0 SCSI Bus scanning: supported Open via UNIX device: not supported Transport name: pg Transport descr.: SCSI transport for ATAPI over Parallel Port Transp. layer ind.: Target specifier: bus,target,lun Target example: 1,2,0 SCSI Bus scanning: supported Open via UNIX device: not supported Transport name: ATA Transport descr.: ATA Packet specific SCSI transport Transp. layer ind.: ATAPI: Target specifier: bus,target,lun Target example: ATAPI:1,2,0 SCSI Bus scanning: supported Open via UNIX device: not supported Transport name: ATA Transport descr.: ATA Packet specific SCSI transport using sg interface Transp. layer ind.: ATA: Target specifier: bus,target,lun Target example: 1,2,0 SCSI Bus scanning: supported Open via UNIX device: not supported Transport name: RSCSI Transport descr.: Remote SCSI Transp. layer ind.: REMOTE: Target specifier: rscsi@host:bus,target,lun Target example: REMOTE:rscsi@host:1,2,0 SCSI Bus scanning: supported Open via UNIX device: not supported
vega77 Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 skulle vel være hdc ja hda hda1 hda2 hda3 hdc cdrecord /dev/hdc /home/ninja/isos/ut2004_cd1.iso cdrecord: No write mode specified. cdrecord: Asuming -tao mode. cdrecord: Future versions of cdrecord may have different drive dependent defaults. cdrecord: Continuing in 5 seconds... cdrecord: No CD/DVD-Recorder device specified. Usage: cdrecord [options] track1...trackn Use cdrecord -help to get a list of valid options. Use cdrecord blank=help to get a list of valid blanking options. Use cdrecord dev=b,t,l driveropts=help -checkdrive to get a list of drive specific options. Use cdrecord dev=help to get a list of possible SCSI transport specifiers.
olear Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 cdrecord dev=/sti/til/device (f.eks /dev/hdc) en.iso 6075484[/snapback]
vega77 Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 cdrecord dev=/sti/til/device (f.eks /dev/hdc) en.iso 6075484[/snapback] 6078093[/snapback] ja prøvde det og fikk outputen over. ser ikke ut som cdrecord klarer å se dvdbrennern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå