Nosferatu Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Noen som har erfraringer med D-Link DGL-4300 GamerLounge Wireless 108G Gaming Router? Ser ut som en bra router, men vil nødig slenge ut 1300,- på noe som suger. Har ikke hatt gode erfrainger med D-Link tidligere, men ting kan jo klart endre seg.
swaagen Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Jeg har en 4300 og en 4100 og er veldig fornøyd. Er veldig god på prioritering av porter til spill og IP telefon. Er helt fantastisk i forhold til tidligere routere som jeg har hatt. SMC og Linksys. Den trådløse delen er vel ikke av de helt beste. Men jeg har satt på en ekstra antenne. Men om du tar et søk på forumet her, så ligger det en del info om den roteren. EDIT: Info om Lyse. Er en del som har hatt problemer på Lyse sitt nett. Jeg har hatt den 4100 stående på en Lyse linje i 140 dager nå. Deler ut porter til 2 spill servere, har stått siden jeg installerte siste firmware 19/1-06. Ikke vert noen problemer siden da. mvh Ståle Endret 9. mai 2006 av swaagen
Glenn Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Den trådløse biten suger generelt på denne routeren. Kjøp heller Linksys om du ønsker stabilt trådløst nett. Endret 9. mai 2006 av MrGlenn
Konge Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Og hvorfor er det hver gang ett spørsmål om DLink kommer opp at en eller annen "linksys-fantast" kommer med fantasihistorier ? Tilbake til topic så fungerer den trådløse biten helt perfekt både opp mot Apple sine Airport kort og mot de Intel b/g kort jeg har testet sammen med den pc`n som går på huset her med DLink pci kort . Stabil og ekstremt god til litt mere spesifikk konfigurering er min dom .
kense Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) bra ruter, kan egentlig ikke klage unntatt trådløst som ikke er 100% hos meg. Har deaktivert den trådløse delen. Har og sett på andre, netgear wpnt834 rangemax 240 og wrt54gx4 som skal være kraftige og bra, men alle ser ut til å ha sine problem med enten qos, ustabil forbindelse, uferdig firmware... Endret 9. mai 2006 av kense
Glenn Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Og hvorfor er det hver gang ett spørsmål om DLink kommer opp at en eller annen "linksys-fantast" kommer med fantasihistorier ? 6071618[/snapback] Fantasi? Nei, tror ikke det du. Jeg har selv testa denne routeren, dog mest trådløst, og sliter med å få en stabil trådløs forbindelse med laptopen. (Intel 2200BG-kort). Om jeg laster opp en fil via FTP, bryter D-Linken forbindelsen og jeg får ny IP. Svært irriterende. Jeg kontakta D-Link support selv om dette, og han sa jeg måtte oppgradere firmware, så det skulle det løse seg, men neida. Dette var med den nyeste (1.6) Har nå levert inn møkka til Elkjøp, som takk for lånet Endret 9. mai 2006 av MrGlenn
swaagen Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg og vil si at for trådløst så er linksys bedre. Har satt opp en del linksys tidligere. Men de er ikke like bra på det kablete nettverket med 1 Gb porter og game prioritering. Men at den er så ustabil på det trådløse synes jeg er rart. Jeg har flere trådløse og ingen problemer. Dette er de PC jeg har mot mitt nettverk: 1 IBM Thinkpad med innebygd kort, 1 Ferrari 3000 med innebygd kort, 1 HP med SMC trådløst kort og 1 Stasjonær med 1 trådløst kort og 2 PC med kabel. Har aldri hatt problemer med forbindeles uansett om jeg er i noen av de 3 etasjene i huset eller på utsiden. Jeg valgte den for at den kablede delen er så mye bedre. Men om trådløst er første prioritet så kjøp denne WRT54GX mvh Ståle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå