Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger router, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd med direkte kabel fra modemet til Pc'en i lang tid nå. Routeren ble tatt av lynet.. :thumbdown: Men nå skal jeg ha meg Router! En som har 4 vanlige LAN porter og en WLAN port som er koblet til modemet. Tror jeg har forstått det riktig da, men er det mulig å ha en trådløs også da, man får da slike rutere som jeg nevnte ovenfor med en antenne sånn at man også får trådløst nett? Eller har jeg misforstått 100%?

Altså en vanlig kablet router som også er trådløs! :yes:

Håper på hjelp! :)

Martin-sama

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har levd med direkte kabel fra modemet til Pc'en i lang tid nå. Routeren ble tatt av lynet.. :thumbdown:  Men nå skal jeg ha meg Router! En som har 4 vanlige LAN porter og en WLAN port som er koblet til modemet. Tror jeg har forstått det riktig da, men er det mulig å ha en trådløs også da, man får da slike rutere som jeg nevnte ovenfor med en antenne sånn at man også får trådløst nett? Eller har jeg misforstått 100%?

Altså en vanlig kablet router som også er trådløs!  :yes:

Håper på hjelp! :)

Martin-sama

6064535[/snapback]

Linksys WRT54GL... Funker som et skudd.

Trådløs router med WAN port og 4-5 lan porter. Husker ikke nøyaktig antall. Trådløsbiten er meget stabil.

Skrevet (endret)

Ok, takker for det! Noen andre erfaringer her? La merke til at Linksys'en var billig, det er bra! Gidder ikke å betale mer enn 700 for en router!

Men vil det si noe at routeren har linux som "operativ system" da jeg har windows?

Endret av Martin-sama
Skrevet (endret)

Og! Kan noen fortelle meg forskjellen på:

Linksys Wireless-G Broadband Router, 802.11g 54MBIT, WRT54G og Linksys Wireless-G Broadband Router, 802.11g 54MBIT, WRT54GL?

Ser at den er litt billigere, og på den billigste butikken har de den på lager! Så da bestiller jeg den hvis det ikke er store forskjellen! Håper noen kan svare fort! Link til siden Her på hardware, så trådløse routere

MVH

Martin-sama

Endret av Martin-sama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...