Gå til innhold

Klokke amd atlon 4 000+ 2,4 GHz, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å klokke Prosessoren min, som er en AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz HT Socket 939. Kjøpt her.

Minnet jeg har er: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Ifølge CoreCenter står følgende:

Vcore: 1,41 V

3.3 V: 3.38/3.39

+5V: 5.13 V

+12V: 12.26V

Ellers står det: 200 MHz x 12.0

2411 MHz

Temperaturen ligger i gjennomsnitt på 33 grader celsius når jeg sitter og leser på HW. Jeg har prøvd å øke FSB i CoreCenter fra Private(1%) og helt til Command(9%). PC-en virker stabil, har ikke hatt noen problemer denne veien - med mindre jeg stiller rett til Command. Jeg har også stilt FSB frekvensen i bios opp til 210 - Da er pc-en ustabil, starter på nytt hele tiden.

Har standard vifte men vil tro det skulle gå å klokke litt uansett? Lurer på hvorfor den blir så ustabil når jeg klokker i bios i forhold til CoreCenter?

Forsøker å legge ved et screenshot av cpu-z, vet ikke om dette er relevant, men uansett. :)

Får forresten stipend snart - kjøpe ny cpu-kjøler?

post-49203-1147110790_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse

Har nå gjort et par forsøk på å øke FSB til 212 i bios. Når pc-en starter opp står den på 200 i CoreCenter og i cpu-z, i CoreCenter står det forresten også at cpu-en har vært oppe i hele 39 grader. Noen spesiell grunn til at den tilbakestilles, sikkerhet? Trykka på save and exit i bios.

Det er et annet spørsmål, hvor varm skal jeg la prosessoren bli?

die temp er liksom 65.c på en amd64bit i følge amd. men det er bs :) ville ikke bekymra meg før 60-70 c.blir pcen for varm blir den jo restarta :).280htt x10 ,1.550 vcore test det da før du 2.8 ghz 400 mhz oc det bør den fint klare.vist den ikke starte gi mer vcore.max 1.6-1.7 på luft.(for mye økning av vcore kan drepe den).stille ned minne hastigheten til du finner en stabli cpu oc.

klokk til OCCT viser cpu not stabel,kjøre det 30min-12timer.finner det ikke feil på 30 min er den ganske så stabli. OCCt finner du på google gl.

Endret av HuXLo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...