Überadri Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hvordan lager jeg en link i filen www.mittdomene.no/brunost/brunost-linker.html til www.mittdomene.no/gulost/gulost-linker.html uten å skrive hele adressen? Jeg kan jo ikke linke til "/gulost/gulost-linker.html", for det vil linke til www.mittdomene.no/brunost/gulost/gulost-linker.html, som ikke finnes. Tror jeg har sett noe som dette: "../gulost/gulost-linker.html".
Even. Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 "../gulost/gulost-linker.html" Denne vil gå en folder tilbake og så videre inn på gulost og gulost-linker.html. ../ betyr en folder tilbake.
Überadri Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 ../ betyr en folder tilbake. 6062476[/snapback] Ok Men hva hvis du skal enda lenger tilbake? er det da flere punktummer (.../ for to mapper tilbake, ..../ for tre mapper tilbake, osv.)?
Magnus Holm Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) ./ = samme mappe (brukes nesten bare for å kjøre script i linux) ../ = forrige mappe ../../ = to mapper opp ../../../ = tre mapper opp osv... Endret 8. mai 2006 av Judofyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå