Gå til innhold

PSP eller DS lite? Trenger tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mesteparten av spill bruker den trykkfølsommeskjermen til ekstra ting som småspill og løse noen gåter. Metroid prime hunters er vel unntaket, men der har de kludret det til med å gjøre det slik at du må dobbeltrykke på skjermen for å hoppe, noe som ødelegger litt den geniale styremåten.

6125889[/snapback]

Det er tydelig at du ikke har hørt om:

- Nintendogs

- Trauma Center

- Phoenix Wright

- Another Code Two Memories

- Lost in Blue

- Meteos

- Kirby Power Paintbrush

- Yoshi Touch & Go

Angående styremetoden i Metroid så er den faktisk veldig genial. Spesielt om du styrer slik FPS-spill skal spilles på DS. Du bruker bare tommelstrappen på høyre tommel og styrer lett som en mus. Du bare tapper to ganger på trykkskjermen for å hoppe og velge våpen. Lettere kan du ikke få det. Ser ikke på noen som helst måte at dette er kludrete.

6125952[/snapback]

Nintendogs finnes i 2 eksemplarer sidenbåde jeg og samboeren har det på dsene våre.

Trauma center og Phoenix wright har jeg ikke prøvt siden jeg ikke har kjøpt noe DS spill i det siste, og venter egentlig på New Super Mario bros. I tillegg virker Phoenix wright som et veldig tekstbasert spill, og slike spill går jeg fort lei (men som sagt jeg har ikke prøvt det).

Lost in blue har jeg heller ikke prøvt, fordi ut fra omtaler hørtes det kjedelig ut.

Kirbys power paintbrush har jeg styrt una etter at Yoshis touch & go skuffet meg noe sinnsykt. Drittspill som har en morsom multiplayer. Tilfører noe nytt på en veldig simpel måte, siden du bare skal tegne rundt fiender for å få mynter, og spise frukt for å kunne skyte fiender, og tegne skyer der yoshi går.

Meteos er et bra spill, jeg liker puzzles.

Another code er et av de dårligeste og kjedeligeste spillene jeg har spilt, men ja den bruker DSen sine muligheter. Det bare mangler en engasjerende historie og spenningstopper som kan dra meg inn i historien. Var også utrolig kort, noe som faktisk gjorde meg glad, siden ellers hadde jeg stoppet før jeg hadde rundet det.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...