Gå til innhold

Den store Tundra 1032X 1 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en utrolig bra pc til prisen det der ja. Om den hadde hatt 64bits-cpu så hadde jeg  kjøpt den på dagen.

6057625[/snapback]

 

Jeg testet en AMD Turion bærbar i 4 uker - likte den ikke . 64 bits drivere er mangelvare . Dette varen ASUS A6Kt - fikk ikke lagt inn 64 bit linux på den - ikke drivere for chipsett og skjermkort . FIkk inn Windows 64 , men her var det heller ikke driver for skjermkort så måtte bruke vanlig VGA driver .

 

I tillegg støyet den alt for mye ved "kontor" bruk , og det hra jeg sett på tester at flere Turion bærbare sliter med .

 

Da er nok Tundraen et bedre kjøp ...

Lenke til kommentar
Det er en utrolig bra pc til prisen det der ja. Om den hadde hatt 64bits-cpu så hadde jeg  kjøpt den på dagen.

6057625[/snapback]

 

Jeg testet en AMD Turion bærbar i 4 uker - likte den ikke . 64 bits drivere er mangelvare . Dette varen ASUS A6Kt - fikk ikke lagt inn 64 bit linux på den - ikke drivere for chipsett og skjermkort . FIkk inn Windows 64 , men her var det heller ikke driver for skjermkort så måtte bruke vanlig VGA driver .

 

I tillegg støyet den alt for mye ved "kontor" bruk , og det hra jeg sett på tester at flere Turion bærbare sliter med .

 

Da er nok Tundraen et bedre kjøp ...

6058290[/snapback]

Det med støy er individuellt fra pc til pc. Turion-cpuer bruker helt ned i 25W, i motsetning til Pentium M som bruker som regel 27W.

 

Om du hadde problem med system på 64bit, så støtter Turion også fullt ut 32bit, så det er ikke noe problem.

 

Men Tundraen er bra den, bortsett fra at jeg vil foretrekker 64bit.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg den pc'en så fort jeg får pengene! Noen som vet noe om steder man kan laste ned oppdaterte drivere til den, hvis det finnes? (Oppdateringer er nøkkelen til lykke!) Hvaslags tillegsutstyr burde jeg samtidig bestille fra psdata?

 

Edit: Har den 60 eller 80G harddisk? Står 80 hos psdata, men 60 hos prisguiden https://prisguiden.no/product.php?product_id=42188

Endret av marcen_f
Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg den pc'en så fort jeg får pengene! Noen som vet noe om steder man kan laste ned oppdaterte drivere til den, hvis det finnes? (Oppdateringer er nøkkelen til lykke!) Hvaslags tillegsutstyr burde jeg samtidig bestille fra psdata?

 

Edit: Har den 60 eller 80G harddisk? Står 80 hos psdata, men 60 hos prisguiden https://prisguiden.no/product.php?product_id=42188

6059186[/snapback]

 

 

80 G - 5400 rpm .

Driver og sjekker nette etter drivere

Lenke til kommentar
Er det MSI som har levért delene til den pcen?

6059578[/snapback]

 

 

Vet ikke , hvordan sjekker jeg det ?

Jeg har mottat min nå - Geforce Go 6600 er klokket til 350 / 240 .

Kjører Half _life 2 - Lost Coast uten problemer ......

Genialt !!

For ikke å snakke om viftestøy - når jeg spilte Lost Coast var det så vidt jeg hørte viften , min stasjonære bråker mer ved vanlig bruk .

Ved normal "kontor" bruk er det et så svakt viftesus at det er nesten ikke mulig å høre.

 

Jeg har hatt en ASUS A6Kt på prøve - den brålker mer ved kontor bruk enn Tundraen bråker ved full load . :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare possitivt å si? har bestilt min nå, men har fortsatt tid til å avbestille hvis du har noe å si...

6064836[/snapback]

 

Har testet den i en dag nå , har kun funnet en ulempe - varmluften blåser ut på høyre side . Rett på musehånden . . Men jeg har spilt Planetside og Half Life 2 Lost Coast på den - i 1280/800 med 2X AA uten hakking og uten viftestøy , For 9000 kr er jeg fantastisk fornøyd ! :thumbup::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Har testet den i en dag nå , har kun funnet en ulempe - varmluften blåser ut på høyre side . Rett på musehånden . . Men jeg har spilt Planetside og Half Life 2 Lost Coast på den - i 1280/800 med 2X AA uten hakking og uten viftestøy , For 9000 kr er jeg fantastisk fornøyd ! :thumbup::dribble::dribble:

6065276[/snapback]

 

Supert :thumbup: Gleder meg vilt! Hvorfor lager de egentlig sånne dumme ting som de vet bare er upraktisk (viften på høyere side)?

Lenke til kommentar

Har testet den i en dag nå , har kun funnet en ulempe - varmluften blåser ut på høyre side . Rett på musehånden . . Men jeg har spilt Planetside og Half Life 2 Lost Coast på den - i 1280/800 med 2X AA uten hakking og uten viftestøy , For 9000 kr er jeg fantastisk fornøyd ! :thumbup::dribble::dribble:

6065276[/snapback]

 

Supert :thumbup: Gleder meg vilt! Hvorfor lager de egentlig sånne dumme ting som de vet bare er upraktisk (viften på høyere side)?

6065302[/snapback]

 

 

Det er ingen utganger bak - der er det kun batteriet . Da hadde de valget mellom høyre eller venstre utblåsing ....

Skal prøve å ta noen 3D Marks , men vet ikke om jeg rekker det i dag .

Lenke til kommentar
Hvordan er skjermen? Den var ikke så konge på 1557 GLS. Innsynsvinkel, kontrast, lys og døde pixler? Batteritiden tilnærmet 4 timer?

6068555[/snapback]

 

Det er en grei skjerm - gode farger - ikke funnet døde pixler - 1200*800 - blank -

Jeg testet en ASUS A6Kt i forrige måned - denne skjermen virker identisk .

 

Har ikke funnet etterslep i Counterstrike eller Lost Coast .

 

Innsynvinkel er lik min "stasjonære " skjerm - jeg finner ikke noe å klage på .

 

Har ikke kjørt Battery Eater ennå - men batteri ligger mellom 3.15 og 4 , avhenging om, skjermen skal være på konstant , eller om skjermen kan bli skrudd av .

Endret av rogersj
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hva er galt med tittelen da? Er jo mange sånn "den store ....-tråden" for bærbare maskiner. Hvis denne skal endres skal vel de andre også endres!

 

Min mening er at jeg ser ikke helt problemet. Jeg er vel ikke akkurat verdens flinkeste forumbruker, men jeg fant fram til denne posten, og forstår helt klart hva den går ut på, nemlig en lengre diskusjon om akkurat denne posten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...