Gå til innhold

Radiator anbefalinger og tips?


Anbefalte innlegg

Uff! Jeg trenger skruer som passer til hullene i radiatoren! Da må jeg vente helt til fredag før jeg får kjøpt noen... Er det noen her som veit åssen skruer som passer? Og, er det noen her som er sikre på om BIP2 har gjenger i hullene? Jeg får ikke sett det selv... Ser egentlig ut som det ikke er gjenger der...

6170226[/snapback]

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det 3mm hull til skruene. Og nei, det er ikke gjenger i hullene, det var i hvertfall ikke det på min BIX2. Men det er bare å gjenge selv det, evt. bore opp hullene til den størrelsen du vil ha dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff! Jeg trenger skruer som passer til hullene i radiatoren! Da må jeg vente helt til fredag før jeg får kjøpt noen... Er det noen her som veit åssen skruer som passer? Og, er det noen her som er sikre på om BIP2 har gjenger i hullene? Jeg får ikke sett det selv... Ser egentlig ut som det ikke er gjenger der...

6170226[/snapback]

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det 3mm hull til skruene. Og nei, det er ikke gjenger i hullene, det var i hvertfall ikke det på min BIX2. Men det er bare å gjenge selv det, evt. bore opp hullene til den størrelsen du vil ha dem.

6170418[/snapback]

Ok.. Da veit jeg det! For jeg syntes jeg husker at noen i denne tråden tidligere postet at det var gjenger i den! Hvis noen er 10000% sikre på at det er gjenger i BIP2, si ifra fortest mulig! :)

 

Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

Lenke til kommentar
Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

6170493[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det ha noe å si da? Så lenge vannkretsen er lukket så har ikke høydeforskjeller noenting å si.

Lenke til kommentar
Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

6170493[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det ha noe å si da? Så lenge vannkretsen er lukket så har ikke høydeforskjeller noenting å si.

6170563[/snapback]

Ok! :) Jeg spurte for å forsikre meg! :)

 

Jeg gjentar mitt andre spm: Er det noen som veit om det er gjenger i skruehullene på BIP2?

Lenke til kommentar
Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

6170493[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det ha noe å si da? Så lenge vannkretsen er lukket så har ikke høydeforskjeller noenting å si.

6170563[/snapback]

 

Det eneste er om pumpa er det høyeste punktet i systemet, da kan lufta samle seg i pumpa = bad :p

 

EDIT: Du ser vel om det er gjenger selv? :dontgetit:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

6170493[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det ha noe å si da? Så lenge vannkretsen er lukket så har ikke høydeforskjeller noenting å si.

6170563[/snapback]

 

Det eneste er om pumpa er det høyeste punktet i systemet, da kan lufta samle seg i pumpa = bad :p

 

EDIT: Du ser vel om det er gjenger selv? :dontgetit:

6170799[/snapback]

Det med at lufta samler seg der, er egentlig bra! Da er det bare å etterfylle med vann! :) Hva mente du egentlig med at det var bad?

 

Det med gjengene: Jo, når jeg tenker meg om, er det jo ikke gjenger der! Men der er vanskelig å se, siden det er svart lakk i hullene... Men burde jeg bruke en gjengetapp eller bruke selvgjengende skruer? Det blir vel det samma?

 

EDIT: Der nådde jeg jaggu meg 300 poster! :w00t:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Det med at lufta samler seg der, er egentlig bra! Da er det bare å etterfylle med vann! :) Hva mente du egentlig med at det var bad?

6170827[/snapback]

 

Ja, du har jo tank og pumpe sammen, så da har det ingenting å si :) . Hvis du derimot har en vanlig pumpe som ikke er senket i vann eller lignende er ikke det noe lurt.

Lenke til kommentar
Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

6170493[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det ha noe å si da? Så lenge vannkretsen er lukket så har ikke høydeforskjeller noenting å si.

6170563[/snapback]

 

Det eneste er om pumpa er det høyeste punktet i systemet, da kan lufta samle seg i pumpa = bad :p

 

EDIT: Du ser vel om det er gjenger selv? :dontgetit:

6170799[/snapback]

Det med at lufta samler seg der, er egentlig bra! Da er det bare å etterfylle med vann! :) Hva mente du egentlig med at det var bad?

 

Det med gjengene: Jo, når jeg tenker meg om, er det jo ikke gjenger der! Men der er vanskelig å se, siden det er svart lakk i hullene... Men burde jeg bruke en gjengetapp eller bruke selvgjengende skruer? Det blir vel det samma?

 

EDIT: Der nådde jeg jaggu meg 300 poster! :w00t:

6170827[/snapback]

 

Black Ice serien selges som regel ugjenget, men tror microplex gjenger sine. Ihvertfall så skal det være rundt 3,5mm hull, bare kjør på med en m4 gjengetap!

Lenke til kommentar
Det med at lufta samler seg der, er egentlig bra! Da er det bare å etterfylle med vann! :) Hva mente du egentlig med at det var bad?

6170827[/snapback]

 

Ja, du har jo tank og pumpe sammen, så da har det ingenting å si :) . Hvis du derimot har en vanlig pumpe som ikke er senket i vann eller lignende er ikke det noe lurt.

6170865[/snapback]

Hvorfor ikke? :hmm:

 

Og enda et spm (som er litt off topic) jeg lurer på:

Har det noe å si om pumpa står på et høyere punkt enn radiatoren? Tenkte å plassere pumpa oppe ved floppy brønnen... Siden jeg ikke får plass til den nede ved radiatoren...

6170493[/snapback]

Nei, hvorfor skulle det ha noe å si da? Så lenge vannkretsen er lukket så har ikke høydeforskjeller noenting å si.

6170563[/snapback]

 

Det eneste er om pumpa er det høyeste punktet i systemet, da kan lufta samle seg i pumpa = bad :p

 

EDIT: Du ser vel om det er gjenger selv? :dontgetit:

6170799[/snapback]

Det med at lufta samler seg der, er egentlig bra! Da er det bare å etterfylle med vann! :) Hva mente du egentlig med at det var bad?

 

Det med gjengene: Jo, når jeg tenker meg om, er det jo ikke gjenger der! Men der er vanskelig å se, siden det er svart lakk i hullene... Men burde jeg bruke en gjengetapp eller bruke selvgjengende skruer? Det blir vel det samma?

 

EDIT: Der nådde jeg jaggu meg 300 poster! :w00t:

6170827[/snapback]

 

Black Ice serien selges som regel ugjenget, men tror microplex gjenger sine. Ihvertfall så skal det være rundt 3,5mm hull, bare kjør på med en m4 gjengetap!

6170880[/snapback]

Aaah.. Ok ;) Kjører på med selvgjengende skruer jeg :) Har ikke noen gjengetapp for hånd akkurat nå... Det blir vel omtrent det samme?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Det med at lufta samler seg der, er egentlig bra! Da er det bare å etterfylle med vann! :) Hva mente du egentlig med at det var bad?

6170827[/snapback]

 

Ja, du har jo tank og pumpe sammen, så da har det ingenting å si :) . Hvis du derimot har en vanlig pumpe som ikke er senket i vann eller lignende er ikke det noe lurt.

6170865[/snapback]

Hvorfor ikke? :hmm:

 

For at pumpa ikke skal pumpe luft vel :shrug: . Lufta samler seg øverst vet du

Lenke til kommentar

Hohohho... Nå har jeg montert BIP2 i bånn av kabinettet, med hull i bånn da såklart...

Nå idler jeg med 29 grader på cpu! Og loader med 33 ~34. (I prime95)

Denne målingen ble tatt for noen minutter siden, og dette er med vinduet oppe, og romtempen er 17 grader. Luft tempen ved inntaket av luft til radiator er 0.3 grader varmere.

Jeg må nesten si meg meget fornøyd med BIP2, og plasseringen av denne i bunnen! Ved noen kalkulasjoner, har jeg funnet ut at jeg har tjent 4 grader på dette... Denne radiatoren var digg!

Også må jeg gi en takk til dere som har hjulpet meg!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Hohohho... Nå har jeg montert BIP2 i bånn av kabinettet, med hull i bånn da såklart...

Nå idler jeg med 29 grader på cpu! Og loader med 33 ~34. (I prime95)

Denne målingen ble tatt for noen minutter siden, og dette er med vinduet oppe, og romtempen er 17 grader. Luft tempen ved inntaket av luft til radiator er 0.3 grader varmere.

Jeg må nesten si meg meget fornøyd med BIP2, og plasseringen av denne i bunnen! Ved noen kalkulasjoner, har jeg funnet ut at jeg har tjent 4 grader på dette... Denne radiatoren var digg!

6192286[/snapback]

 

4 grader er nok noe i overkant du! :ermm:

 

Jeg venter på at black ice gt stealth 360 skal komme, så kanskje jeg går for en slik en om jeg får plass :p

 

EDIT: Eller er 4 grader sammen med at du har byttet plassering osv?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hohohho... Nå har jeg montert BIP2 i bånn av kabinettet, med hull i bånn da såklart...

Nå idler jeg med 29 grader på cpu! Og loader med 33 ~34. (I prime95)

Denne målingen ble tatt for noen minutter siden, og dette er med vinduet oppe, og romtempen er 17 grader. Luft tempen ved inntaket av luft til radiator er 0.3 grader varmere.

Jeg må nesten si meg meget fornøyd med BIP2, og plasseringen av denne i bunnen! Ved noen kalkulasjoner, har jeg funnet ut at jeg har tjent 4 grader på dette... Denne radiatoren var digg!

6192286[/snapback]

 

4 grader er nok noe i overkant du! :ermm:

 

Jeg venter på at black ice gt stealth 360 skal komme, så kanskje jeg går for en slik en om jeg får plass :p

 

EDIT: Eller er 4 grader sammen med at du har byttet plassering osv?

6192299[/snapback]

Øhm.. Jeg har nå 4 grader kaldere med BIP enn med BIX.. Eller hva var det du stusset på nå sabla?

 

EDIT: Husk at jeg har vinduet oppe da.. Eller så er load tempen som med BIX, da romtempen er ved 25 grader ca. Men load tempen er 4-5 grader kaldere også... :) Men det jeg snakker om i forrige post er med vinduet oppe da..

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Oj.. Ja jeg har vel kanskje ikke nevnt at BIX radiatoren lå løst på toppen av kabinettet mitt?

6192353[/snapback]

 

Det kan også ha noe å si. Også sier du at romtemperaturen er forskjellig, så da er tallene egentlig ubrukelige! :tease:

6192364[/snapback]

Nthåå... :p Jaja skal komme med en skikkelig tall greie i morra jeg.. Dette var mest til opplysning da.. At BIP pwner som low flow radiator, med støysvake vifter!

Lenke til kommentar
Oj.. Ja jeg har vel kanskje ikke nevnt at BIX radiatoren lå løst på toppen av kabinettet mitt?

6192353[/snapback]

 

Det kan også ha noe å si. Også sier du at romtemperaturen er forskjellig, så da er tallene egentlig ubrukelige! :tease:

6192364[/snapback]

Nthåå... :p Jaja skal komme med en skikkelig tall greie i morra jeg.. Dette var mest til opplysning da.. At BIP pwner som low flow radiator, med støysvake vifter!

6192370[/snapback]

 

:p

 

Du får komme med bilder da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...