Gå til innhold

Win2k Installation error.


Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg er utrolig lei av win98 nå, holder snart ikke ut. men vill ikke gå til XP.

 

Under installation av 2k. (etter den filkopieringen til HD. og etter første restart)

da søker den etter div drivere, Plug and play, etc. det står oppe at skjermen kan blinke (som sikkert har noe med detektinga av den) men mitt problem er som følger.

 

Et lite minutt etter skjermen flikker, så får jeg en blå skjerm. som sier noe slikt:

Installation halted, Hardware malfunction.

 

Ingen feilmelding blir gitt, det er det eneste jeg får vite om min såkalte "hardware feil".

 

Har prøvd å installert utallige ganger (alle gangene engelsk pro version) samma feilen hver gang.

 

Jeg har prøvd å nappa utav - Lydkort, ISDN kort, netverks kort, min 2. hardisk, (1. er en 30gb deskstar) har prøvd med to forskjellige skjermkort.

Det som stod igjenn var - HK, mine to minnebrikker og den ene hardisken. Det funka fremdeles like dårlig.

 

Er det noen måte jeg kunne kjørt installationen med loggføring? eller om en simpel BIOS upgrade hadde gjort det? har MSI k7tturbo elns.

 

Har installert Xp uten problem, det ser ut til å installerest på ca samme måte som 2k. min sisoft sandra raporterer heller lite feil i min gode gamle (blåskjermete, buggy, usikre og som jeg er HELT lei av nå) windows98SE. Det eneste jeg kan tenke på som er feil i hardware er min 1. disk som har utviklet noen bad sectors.. men har ikke merket så mye til det enda. litt når jeg formaterer, men dats it.

 

Viss noen sitter på non svar/tips noe som helst. er jeg sjeleglad og vill omfavne vedkommende til han/henne blir gul og blå (la for all del ikke dette skremme deg)

 

Mvh. Halvar

 

[ Denne Melding var redigert av: troyel på 2002-10-04 01:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...