skiern Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg skal sortere ut et stort antall filer fra en folder. listen over filer jeg skal hente ligger i en Excel-fil. Er det noen måte jeg kan koble opp dette på slik at det kan gjøres automatisk. VELDIG takknemlig for konstruktive forslag
Harald Staff Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Litt uklart hva du mener med sortere ut, hente og koble opp. Kan du forklare litt nøyere ? Excel kan alt, så dette er det sikkert en løsning på. Beste hilsen Harald
skiern Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 Litt uklart hva du mener med sortere ut, hente og koble opp. Kan du forklare litt nøyere ?Excel kan alt, så dette er det sikkert en løsning på. Beste hilsen Harald 6050326[/snapback] Ok, skal prøve å forklare:) Jeg har en mappe med veldig mange filer(ca. 30.000), og jeg vil kopiere ut ca. 6000 av disse over i en annen mappe. Navnene på alle filene jeg skal kopiere ut har jeg i en Excel-fil. Er det noen måte man kan løse dette ved bruk av Excel? Problemet ble løst ved å lage et script, men er interessert i vite dersom det er mulig å gjøre det på en annen måte. Takk for tilbakemelding.
Harald Staff Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 En enkel excelmakro i VBA kan gjøre dette. (Mange kaller slikt for script, så kanskje er det det som skjedde). Det er umulig å utføre sånt med innebygget regnearkfunksjonalitet. HTH. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå