Beatnut Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Installerte nettop Ubuntu Dapper Drake 6.06 Beta. Valgte å laste ned tekst-install cd'n daj eg ikke klarte å installere siste Xubuntu fra GUI. Installasjonen var velykket, bortsett fra at den starter i TUI. Prøvde å skrive startx men fikk melding om at kommandoen ikke ble funnet. Hva skal jeg skrive for å starte Xwindow? Jeg regner glatt med at de nødvendige pakkene fulgte med under installeringen. Endret 8. mai 2006 av Beatnut
RattleBattle Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 (endret) sudo apt-get install xubuntu-desktop evt sudo apt-get install ubuntu-desktop sudo apt-get install kubuntu-desktop Endret 5. mai 2006 av RattleBattle
Beatnut Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 (endret) sudo apt-get install xubuntu-desktopevt sudo apt-get install ubuntu-desktop sudo apt-get install kubuntu-desktop 6047124[/snapback] Jeg kjører i gang med sudo apt-get install ubuntu-desktop. Så får vi se. Edit:Nå er den i gang og installerer. Live-cd'n jeg prøvde sist var altså Xubuntu, mens den jeg installerer fra nå er Ubuntu. Så installerer jeg Xfce etterpå heller da Xubunut kun kommer som live-cd foreløpig. Endret 5. mai 2006 av Beatnut
Beatnut Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 (endret) Dette så veldig bra ut, men nå står maskina og nederst står følgende tekst: Setting up gtk2-engines-pixbuf (2.8.17-1ubunut2)... [ 7008.456768 ] BUG: soft lockup detected on CPU#0! Hva betyr det? At den ikke greide å installere det ordentlig? Edit:Den nhar hengt seg opp og reagerer ikke på noe. Prøvde å skrive exit uten noe reaksjon. Ei heller shutdown hjalp. Endret 5. mai 2006 av Beatnut
Beatnut Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Slo av hele greia og lot den restarte. Den startet det grafiske grensensittet, men det kommer ikke noe meny. Kun bakgrunnen og en mus-pil som jeg kan føre rundt. Hva gjør jeg?
RattleBattle Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Hvis det ikke kommer andre med bedre ideer, burde du kanskje ha prøve breezy, som er siste stable. Det ser ut, for meg, som det er en beta-bug.
Beatnut Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Hvis det ikke kommer andre med bedre ideer, burde du kanskje ha prøve breezy, som er siste stable. Det ser ut, for meg, som det er en beta-bug. 6047890[/snapback] Bestilte 100 stk Breezy-cd'r for noen måneder tilbake. Antar at jeg ikke får de før Dapper er sluppet som stable Det som er greia er at Dapper er relativt raskere enn sine forgjengere, og maskina mi er gammel og sliten laptop med 450Mhz CPU (PII). Lastet ned Xubuntu cd'n (kun tilgjengelig Live-cd) og installerte fra den, men jeg fikk ikke installert ordentlig via den grafiske installasjons-veiviseren i Xubuntu. Den greide ikke å formatere alle partisjonene. Derfor lastet jeg ned siste Dapper-versjon da Xubuntu bygger på Dapper og ikke Breezy. Så derfor vil jeg ha Dapper da den er raskere på gamle maskiner. Hvis jeg ikke får dte til ila kvelden prøver jeg Arch eller Slack heller.
Beatnut Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Skrevet 5. mai 2006 Jeg logget meg inn i failsafe-terminalen og skrev sudo apt-get install xubuntu-desktop og fikk følgende output: E; dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. . Så jeg prøver det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå