Gå til innhold

Trenger gode råd - layers / css

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt på meg en jobb over evne, og trenger litt hjelp.

Det skal være en meny med 6 knapper nedenfor hverandre øverst til venstre. Ved siden av, mot høyre skal være header og nedover til venstre (under menyen) et bilde.

Nå er det slik at header er i css, resten er layers etter at jeg leste meg frem til at det kun er mulig å ha et bakgrunnsbilde som css (stemmer det forresten?)

Hvordan burde jeg lage dette for å få det best mulig?

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei Uranus. Ble visst litt opptatt en periode.....Heldigvis har kunden bestemt seg for noe annet, men tar gjerne mot hjelp likevel. Hva er den beste måte å gjøre det på dersom siden skal se ut som vedlagte? Er fortsatt usikker på om menyen skal ligge til venstre eller under header. Har lagt inn begge. Jeg har ikke brukt frames før, men layers og tabeller. Kan også nok til å legge headeren som css, men menyen er det værre med. Tar gjerne imot råd.

post-99357-1148288945_thumb.jpg

Skrevet

Beste og seriøst enkleste måten å lære dette raskt på er å ta for deg 1:Floatutorial og 2:Listutorial på DENNE siden.

På Floatutorial velger du 2 kolonner (evt tre om du skal ha meny til høyre også...)

Så går du gjennom Listutorial og legger inn denne koden i første filen din inni navigasjons-DIV'en.

DA er du ganske godt rustet til å fortsette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...