Gå til innhold

Tråden om W810


Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være på plass en tråd om W810 her inne.

 

Har hatt denne mobilen en uke nå, og en meget fornøyd med den.

På papiret er det ikke rare oppgraderingen, men skjermen er betydelig bedre enn W800 sin, kamera er raskere og tar bedre bilder (min mening) og menyene er forbedret og fornyet.

Så alt i alt er jeg meget fornøyd!

 

Men har et spm, mens man er i Walkman menyen, spiller en sang, minimerer menyen.. skal ikke sangen gå øverst i toppen av skjermen da?

Alt jeg har er et play merke...

Noen som har samme erfaring?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte det kunne være på plass en tråd om W810 her inne.

 

Har hatt denne mobilen en uke nå, og en meget fornøyd med den.

På papiret er det ikke rare oppgraderingen, men skjermen er betydelig bedre enn W800 sin, kamera er raskere og tar bedre bilder (min mening) og menyene er forbedret og fornyet.

Så alt i alt er jeg meget fornøyd!

 

Men har et spm, mens man er i Walkman menyen, spiller en sang, minimerer menyen.. skal ikke sangen gå øverst i toppen av skjermen da?

Alt jeg har er et play merke...

Noen som har samme erfaring?

 

:)

6039369[/snapback]

 

På min W800 og W900 så kommer det sangtekstinfo når jeg minimerer den, hvertfall på den første sangen etter den er minimert. Skal ha det i bakhodet neste gang jeg spiller :yes:

Lenke til kommentar
Tenkte det kunne være på plass en tråd om W810 her inne.

 

Har hatt denne mobilen en uke nå, og en meget fornøyd med den.

På papiret er det ikke rare oppgraderingen, men skjermen er betydelig bedre enn W800 sin, kamera er raskere og tar bedre bilder (min mening) og menyene er forbedret og fornyet.

Så alt i alt er jeg meget fornøyd!

 

Men har et spm, mens man er i Walkman menyen, spiller en sang, minimerer menyen.. skal ikke sangen gå øverst i toppen av skjermen da?

Alt jeg har er et play merke...

Noen som har samme erfaring?

 

:)

6039369[/snapback]

 

 

Sanginfo kommer hver gang en ny låt begynner å spille. Den vises øverst på skjermen noen sekunder før den blir borte

Lenke til kommentar

Noen bugs jeg har oppdaget hittil:

 

-Fotolyset. Når jeg velger slå på, vil den ikke. Det er kun SOS signalet som fungerer. (det samme gjelder når man slår på lyset i kameramodus)

 

Det var visstnok det hele... hehe... er ikke svære greiene men irriterende.

Jeg har versjon R4CE012.

 

Har også testet theme fra k750 og W800. Dette funker fint!. Også har jeg greid å få noen fine riper på skjermen :(. Noen som har peiling på hvordan det kan fikses utenom å bytte hele dekslet?

Lenke til kommentar

Etter en ukes bruk av denne telefonen så er det to ting som plager meg sterkt.

 

- Navigasjonshjulet knirker noe voldsomt

 

- "smelling, knasing" ved sangskifte, kun merkbart med hodetelefoner

 

Ellers er det en helt ok telefon, sliter litt med å bli vant til den da det er min første sonyericsson telefon ever. Har kun hatt Nokia før.

Lenke til kommentar

Masse bugs med min:

 

1) Når den startes i "flight mode" kommer ikke alle albums op på listen. Må starte en sang, gå ud i menyen og vælge albums igen. Efter et par gange kommer alle albums op.

 

2) Alle album spilles i omvendt rækkefølge (sidste nummer først osv.). Må manuelt vælge første nummer og så via options vælge rigtig rækkefølge. Dette må gøres hver gang, indstillingen huskes ikke. Bruger .m4a, ikke .mp3.

 

3) Fotolys problemer hos mig også.

 

4) Lader dårligt med USB. Viser fuldt efter en 5-6 timer, men varer kun 1/3 af normalen.

 

5) Stadig støj (halvdårlig S/N ratio) i hovedtelefonerne. Gode in-ears er udelukket.

 

6) "- "smelling, knasing" ved sangskifte, kun merkbart med hodetelefoner"

 

Der ud over mangler den selvfølgelig lens cover, knirker og larmer som en sindsyg, man skal bruge det tåbelige handsfree for at benytte sine egne hovedtelefoner. Sikkert mere, kan ikke lige komme på det nu.

 

Alt i alt var jeg langt fra tilfreds. Havde først en w800i der røg retur efter tre gange rep. Masser af bugs i den også. Og hver gang SE rettede noget i en firmware upgrade ødelagde de noget andet. Min w810i er på vej retur på angreretten. Og der går lang tid før SE evt. får en ny chance.

 

PS. Radioen i w810i/w800i er virkelig god. Den kommer jeg til at savne..

Endret av gladmobilja
Lenke til kommentar

Støv, fedt og whatever vil sætte sig på linsen og ting du har i lommen kan ridse glasset foran linsen. Du vil nok ikke mærke noget i starten, men ganske hurtigt vil dine billeder miste skarphed i kanterne. Også selvom du rengører den med en vatpind. Og selv små ridser kan virkelig gå ud over billedkvaliteten.

 

Desuden er kameraet jo næsten ubrugeligt i alt andet en fuld solskin. Men stadig blandt de bedste på markedet :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Legger til mine plusser og minuser så langt:

 

+ Designet. Lekkert!

+ Batterilevetiden. Var påslått i 5 og et halvt døgn nylig, minimal bruk de første 2 dagene, men etter det, normal bruk; SMS, bilder, samtaler, mp3. Imponert.

+ Funksjonaliteten i MP3-spilleren. Utrolig enkelt å lage spillelister etc. Medfølgende minnekort på 512 MB er en bra start.

+ Orbit-themet. Stilig! At mobilen vibrerer et kort-kort øyeblikk når du blar i hovedmenyen er fiffig.

+ Oppdateringstjenesten for Firmware. Slipper å koble til PC, og ikke minst levere den inn.

+ Meldingene i innboksen får ikoner ved siden av seg, for å indikere om du har svart på eller videresendt meldingen.

 

- Kalenderen er noe enkel.

- Utløserknappen for kameraet kunne vært mer responsiv. Med tiden lærer jeg meg sikkert bedre hvor langt og hardt den må trykkes.

- Linsedeksel hadde vært fint.

- Det hender den "glemmer" innstillingene for WAP og jeg får ikke kontakt med eksempelvis wap.vg.no. Etter en restart fungerer det fint igjen.

 

Ellers: Har ikke opplevd knirkelyden i 5-veistasten som noen brukere og tester har klaget på. Har heller ikke problemet med at fotolyset begynner å blinke.

 

-A

Lenke til kommentar

I motsetning til mange har ikke jeg merket noe til knirking i navigasjonstastene, men synes lydkvaliteten er dårlig:

- Ved sangskifte kommer et lite sprak

- Hører en konstant "summing/spraking" i bakgrunnen når den spiller. Har ikke noe å si om jeg bruker det medfølgende headsettet eller mine egne koss...det synes jeg er for dårlig for en "mp3-spiller"

 

noen som vet om det kommer som en FW-oppdatering?

 

Ellers en knallbra mobil!

Lenke til kommentar

Jeg ser denne har mulighet å brukes som fjernkontroll til PCen via Blåtann.

 

Noen som vet om HID-filer fra K700 passer? Og hvor må man forresten legge filene for at de skal komme opp på menyen? Får bare opp de tre default applikasjonene.

Lenke til kommentar
Jeg ser denne har mulighet å brukes som fjernkontroll til PCen via Blåtann.

 

Noen som vet om HID-filer fra K700 passer? Og hvor må man forresten legge filene for at de skal komme opp på menyen? Får bare opp de tre default applikasjonene.

6240229[/snapback]

 

ER ikke sikker, men antar det fungerer med hid-filer fra k700. Har testet med w800 og det fungerer. De er jo nesten like innholdsmessig sett.

 

Bruker å overføre med blåtann. Legger hid-filene inn i "første vindu" (i mangel av bedre ord). Telefonen installerer den så automatisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Beklager at jeg bumper nå, men har et spørsmål.

 

Jeg kjøpte en w810i idag, og sliter med ladingen. Når jeg plugget i først, tok det litt tid før den sa "bip" og displayet lyste opp med lade-ikonet, det er vel normalt. Men etter at jeg la fra meg telefonen, sa den "bip" igjen, og spilte en slags lukke-sekvens på skjermen, og skjermen ble helt sort. Har telefonen da sluttet å lade, eller lader den faktisk fremdeles?

 

Det virker som om laderen ikke får skikkelig kontakt, og den funker kun om jeg vrir ledningen i visse retninger og holder den slik. Er dog ikke helt sikkert. Håper noen har et tips eller to om dette.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt mobilen 2-3uker.

Er meget fornøyd, men da er alt bedre enn en t630 med en joy. som ikke funker.

 

Jeg har også problemer med lyset.

Eller det er bare til tider...

Lyset lyser en liten stund så starter det blinke, men nå i det siste har det ikke gjort dette.

 

Også har vi denne irriterende sprakingen ved bytte av låt, det virker som om den kobler ned og opp igjen på en måte.

 

En ting som irriterer er at man ikke kan bruke mobilen når man har den i filmodus tingen... noe jeg kunne med min GAMLE S55.

 

En liten ting til slutt:

Jeg bestilte min og kjærsten min sin på Elpirce, låst til netcom.

Det rare var at min er låst mens hennes er ikke(ikke uvanlig feil av selger kanskje :p ) og jeg fikk med slike høytalere og ikke hu :p løkky me

MEN på min fungerer ikke temaene skikkelig, kun fargene og bakgrunnene.

Mens på kjærsten min sin så fungerer det greit.

 

Noen som har noen erfaring med dette?

Lenke til kommentar

En liten ting til slutt:

Jeg bestilte min og kjærsten min sin på Elpirce, låst til netcom.

Det rare var at min er låst mens hennes er ikke(ikke uvanlig feil av selger kanskje  :p ) og jeg fikk med slike høytalere og ikke hu :p løkky me

MEN på min fungerer ikke temaene skikkelig, kun fargene og bakgrunnene.

Mens på kjærsten min sin så fungerer det greit.

 

Noen som har noen erfaring med dette?

6321439[/snapback]

 

 

Nå har det seg slik at kostprisen på W810i med/uten lås og med/uten høytallere er akkurat den samme for butikkene,ihvertfall der som vi bestiller våre mobiler fra(jobber i telebutikken)

 

Er det noen har fått opp feilmeldingen:"The URL you requested is barred" når en prøver og koble den opp med WAP?

Lenke til kommentar

Greit nok at det er samme pris for butikkene inn, men da synes jeg ihvertfall de kunne sendt ut en med høytalere.

 

Fikk opp det med the url is barred.

Men tok og la inn innstillingene fra min mobil og det funket fint.

 

Det med lyset er lyset bak, det man bruker til kameraet.

Tror ikke det lyset har noe med den sensoren å gjøre at lyset blinker.

 

det rare er at det bare skjer på min og ikke kjærsten min sin.

 

Kjøpte de hos elprice.no

de var veldig flinke til å svare på mail da jeg skulle kjøpe, men etter handelen så tar det leeengre tid gitt :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...