Gå til innhold

Snap off ratt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk vite av forsikringsselskapet i dag at det er 5%rabatt å hente på å ha snap off ratt. Noen som kan anbefale et bra et og eventuelt hva det koster ? :hmm:

6037450[/snapback]

 

Jeg har selv et snapp off rapp til min GH 11 LS.. Har det orginale racing skinnrattet og det fungerte helt fint å montere. Jeg kjøpte dette i fjor over internett til 1800 kr eller noe rundt der. Du må passe på før du evnt. kjøper en slik kopling at rappet ditt har mulighet til å montere det. Det hadde nemlig ikke familiebåten. Vi måtte sveise av en metallklump for å få det til å passe;P

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med dette systemet og det er mindre sjans for at tyver velger DIN båt når de er ute for å stjele. Så dette er absolutt en veldig god investering som flere burde tenke på! Når du går bra båten om kvelden setter du bare et slags lokk over så det ikke går ann å vri rattet med hånden. Genialt system spør du meg :)

Lenke til kommentar

Får prøve en båtbutikk for jeg fant ingenting på internett. Men jeg mener du har helt rett i at det må være et bra system. Alle kan knyte opp en knute, trenger ikke være spesielt fingernem for å stjele en båt.

Lenke til kommentar

Blir det inntil videre, men jeg kunne faktisk ikke se i vilkårene at jeg måtte låse den heller. Skal ha Snap off for da tar de en annen båt først. Tar jo ikke med rattet ved normal bruk, heller tenkt når båten skal ligge noen ukeren uten tilsyn. Når man sitter en del mil unna så er det greit å vite at båten er låst og ikke har ratt. Tenkte også på å lage en bryter på bensinslangen i den låste tankbrønnen. Da slipper jeg å dra av slangen og få bensinsprut. Blir den stjålet da så var det fordi de ville ha akkurat den, ikke fordi den var lett å ta ;)

Lenke til kommentar
Hehe dette høres interresant ut, men du d4d, hvis du har forsikret båten din er det jo bare å slenge på en kjetting og en lås. Vis den blir stjelt da, får du det på forsikringa :)

6045809[/snapback]

ikke for å være frekk, men det ække "bare" å ta det på forsikringa!

en ting er at for hver ting som blir erstattet på forsikring så blir neste forsikring dyrere for alle i dette landet.

en annen side av saken er at båtsesongen ofte blir ødelagt fordi du som regel må vente lenge på oppgjør og når dette først kommer så er det ikke sikkert at du finner en båt i samme klasse/pris.

 

hvis båten er helt ny når den blir stjålet så er du BFed. ofte er det laaang leveringstid på ny båt.

 

Oppfordringer er til alle båt, bil, sykkel, mceiere: gjør det så vanskelig som mulig for kjeltringene så slipper du kanskje irritasjonen over at andre koser seg på din bekostning, samt at du bidrar til å holde forsikringspremien nede på sitt allerede altfor høye nivå!

Lenke til kommentar
Hehe dette høres interresant ut, men du d4d, hvis du har forsikret båten din er det jo bare å slenge på en kjetting og en lås. Vis den blir stjelt da, får du det på forsikringa :)

6045809[/snapback]

ikke for å være frekk, men det ække "bare" å ta det på forsikringa!

en ting er at for hver ting som blir erstattet på forsikring så blir neste forsikring dyrere for alle i dette landet.

en annen side av saken er at båtsesongen ofte blir ødelagt fordi du som regel må vente lenge på oppgjør og når dette først kommer så er det ikke sikkert at du finner en båt i samme klasse/pris.

 

hvis båten er helt ny når den blir stjålet så er du BFed. ofte er det laaang leveringstid på ny båt.

 

Oppfordringer er til alle båt, bil, sykkel, mceiere: gjør det så vanskelig som mulig for kjeltringene så slipper du kanskje irritasjonen over at andre koser seg på din bekostning, samt at du bidrar til å holde forsikringspremien nede på sitt allerede altfor høye nivå!

6055166[/snapback]

 

 

 

 

HELT enig med deg mariuski. Du tar opp en hel del gode argumenter.

Håper noen tar lærdom av dette=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...