Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automatkasse Mazda 626 2,5 V6


Anbefalte innlegg

hei, er det noen som har noe erfaring med atuomatkasse til disse mazdaene, jeg har vært gjennom et bytte, men det ser ikke ut om om kassen jeg fikk var noe bra, fikk en fabrikkoverhalt gearkasse fra tyskland, men den er ganske hard i overgangen mellom gearene, spesielt mellom 1 og 2. hva kan være problemet med kassen når dette skjer? olje nivå er som det skal være, dette skjer når kassen er varm og kald. men jeg har jo fortsatt garangti på denne kassen, så kanskje jeg skal klage.

kassen jeg hadde , var gått 250000km når den tok kveld.

det er en 1993 mod.

Endret av digrec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automat kassene til GE modellene har vel egentlig aldri bra.

Altså de holder relativt kort i forhold til resten av bilen.

Det kan du se ved å søke på V6 Mazda på autodb.no.

 

Men men, jeg mener å si at det som er problemet med disse kassene er at det ikke er oljekjøler og dermed så går oljen varm og ødelegger converteren, tror jeg, hvis jeg husker riktig. I USA har de visstnok rettet på dette problemet ved å montere en oljekjøler.

Hvorfor din kasse ikke var i orden er vel bare at den faktisk ikke var i orden. Altså den var ikke reparert, eller bra nok reparert.

Lenke til kommentar

akkurat, har sett en del innlegg i diverse forum på nett sider i usa. der skriver de en del om oljekjølere og at de har satt ekstra øljekjøler på. oljekjøler har vel denne kassen, men problemet er vel at oljen ikke blir kjølig nok i turen ut av huset og inn igjen. men nå er det ikke samme kasse som sitter i bilene som var produsert i usa og de som er produert i japan. men det var, og er vel like dårlig. Jeg er glad jeg fikk ny kasse på garangti. dette fikk jeg fordi den orginale kassen i bilen måtte repareres 4 ganger. da fikk jeg ny kasse, etter 1.5 år på verksted. å mye bannskap. men nå holder også "ny" kassen på å ryke. heldigvis har jeg garangti på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...