arian88 Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hei.... jeg har laget et kit... Velleman K8055 det er sånn at jeg kan programmere via PC og koble til denne kiten og kjøre programmet.. jeg kan nesten ingen ting om VB eller andre programmering så jeg driver og lærer det.... hehe Jeg trenger litt hjelp.. jeg skal begynne å lære hvordan jeg kan koble PC en til denne kitten på DEMO programmen står denne koden for å connecte: Private Sub Connect_Click() Dim CardAddress As Long Dim h As Long CardAddress = 0 CardAddress = 3 - (Check1(0).Value + Check1(1).Value * 2) h = OpenDevice(CardAddress) Select Case h Case 0, 1, 2, 3 Label1.Caption = "Card " + Str(h) + " connected" Case -1 Label1.Caption = "Card " + Str(CardAddress) + " not found" End Select If h >= 0 Then Timer1.Enabled = True End Sub er det riktig? vis det funker sånn kan noen fortelle hvordan det funker? vis dere har noen andre koder / forkelaring så bare si det det kan sikkert hjelpe meg mye Takk
aadnk Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 (endret) Det er ikke så lett å si hva denne ene delen av koden har som funksjon uten å se resten av kodeeksempelet. Men i hvert fall, jeg vil tro den kobler seg til det angitte kortet (som vist med sjekkbokser, herunder kontrolarrayen Check1), forteller hvorvidt tilkoblingen var vellykket og endelig skrur på en såkalt Timer (en kontroll som utfører en operasjon et visst antall ganger i sekundet). Dersom du behøver somme tips til VB6-programmeringen, kan jeg anbefale å ta en titt på noen programmeringsbøker eller evt. her. Endret 2. mai 2006 av aadnk
roarg66 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 K8055 bruker USB. The K8055 interface board has 5 digital input channels and 8 digital output channels. In addition, there are two analogue inputs and two analogue outputs with 8 bit resolution. The number of inputs/outputs can be further expanded by connecting more (up to a maximum of four) cards to the PC's USB connectors. All communication routines are contained in a Dynamic Link Library (DLL). You may write custom Windows (98SE, 2000, Me, XP) applications in Delphi, Visual Basic, C++ Builder or any other 32-bit Windows application development tool that supports calls to a DLL. Tipper du må installere en driver i windows. Du må få hjelp av noen som kan å bruke DLL i Visual Basic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå