molly Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har en container, og har lagt til diverse knapper, disse vises helt fint. Når jeg da legger til et bilde, vha Image så blir alt bare "borte". Dvs: programmet åpner fortsatt vinduet, men det er ingenting inni det. Noen som har noen ide om hvorfor dette skjer? Og noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få lagt til bildet mitt? På forhånd tusen takk for hjelpen.
HV Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hvis det var et bilde på selve knappen du var ute etter så er dette er eksempel: public class ButtonImage extends JFrame{ private JButton btnImage; public ButtonImage(){ btnImage = new JButton(new ImageIcon(getClass().getResource("logo.gif"))); getContentPane().add(btnImage); pack(); setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); setLocationRelativeTo(null); setVisible(true); } public static void main(String[] args) { new ButtonImage(); } } Vennlig hilsen HV
molly Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Nei, ikke bilde på knappen. Men bilde i tillegg til knappene. Slik at det i vinduet som kommer opp vises et stort bilde, og noen knapper. Men takk likevel
HV Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Forsøk 2: public class ButtonImage extends JFrame{ private JButton btn1,btn2,btn3,btn4; private ImageIcon imgPicture; public ButtonImage(){ Container c = getContentPane(); c.setLayout(new BorderLayout()); imgPicture = new ImageIcon(getClass().getResource("logo.gif")); JPanel pnlSouth = new JPanel(new GridLayout(1,4,5,5)); pnlSouth.add(btn1 = new JButton("1")); pnlSouth.add(btn2 = new JButton("2")); pnlSouth.add(btn3 = new JButton("3")); pnlSouth.add(btn4 = new JButton("4")); c.add(new JLabel(imgPicture),BorderLayout.CENTER); c.add(pnlSouth,BorderLayout.SOUTH); pack(); setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); setLocationRelativeTo(null); setVisible(true); } public static void main(String[] args) { new ButtonImage(); } } Vennlig hilsen HV
molly Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Tusen takk:) Nå så jeg hva jeg hadde gjort feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå