Gå til innhold

vanskelig valg ved kjøp av ny mobil..


Anbefalte innlegg

Nå er det snart på tide at jeg får meg en ny mobil siden min gamle begynner å bli litt... ja, gammel og slitt. Skal da få kjøpt med netcom abonnement, men annet enn det har jeg ikke bestemt. For tiden er det jo og veldig masse forskjellig ute å går, og jeg føler egentlig at ingen av dem er det jeg egentlig leter etter. (har sett litt på: nokia 7370, 6280, 6111 og SE Z520i) Alle har mangler eller ting jeg ikke trenger. :ermm: Men om jeg her kunne få litt hjelp til å finne den som kanskje passer best hadde jo det vært supert. Bør jeg kanskje vente å se på hva som kommer ut senere i sommer?

 

Funksjoner:

-Kalender: ja, enkel.

-GPRS: ja

-EDGE: ja, men er ikke noe must

-Email klient: trengs egentlig ikke

 

 

Form:

-Klapp/alternativ: vil helst ikke da ha noen "vanlig" mobil, synes klapptelefoner eller de med annen løsning ofte er stilige.

-Vekt: ikke alt for tung. skal helst ikke være for stor.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Bare den ikke går istykker om den detter ned på gulvet er det greit :p

 

Skjerm:

fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: trenger ikke en gigantisk skjerm, men om den er ganske stor så er det bra. Det jeg synes er mer viktig er at den er klar!

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Om mobilen er bra kan jeg vel betale litt. men med abonnement bør det ikke være mer enn 2500kr.

Med abonnementsbinding: ja. netcom (sansynligvis youngtalk)

 

 

Diverse:

-Merke: ikke så viktig. men er ikke så glad i samsung eller siemens. Nokia og SE er mer noe for meg

-Kamera: ja

-Videokamera: helst

-Symbian: ikke nødvendig

-Infrarød port: ja

-Blåtann (Bluetooth):ja

-Internminne: trenger ikke større plass enn til noen få sanger (mp3) og helst såpass til bilder at jeg ikke må slette hele tiden.

-Minnekort?: ikke nødvendig om det er bra nok internminne

-MP3: ja

-Radio:ja

-UMTS: nei

-Triband: ja

-wLAN: trenger ikke

-Batterilevetid: viktig at det holder i i hvertfall 2-3 døgn med vanlig bruk(mest sms, kanskje litt kamerabruk)

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Sender mest sms, bruker nesten aldri kameraet på den mobilen jeg har nå (7250i), men kommer nok til å bruke det litt mer når jeg får ny, men trenger ikke mer enn kanskje 1.3 mp. bare bildene blir sånn någenlunde skarpe. Bruker lite spillfunksjoner og trenger heller ikke bruke mobilen som mp3-spiller, men fint at man har mulighet til å ha noen sanger.

 

Det som er viktigst for meg er altså

- et godt design

- bra skjerm

- brukbart kamera

- litt oppdatert i tiden men trenger ikke 3g og andre nyere finesser

- mulig med mp3

 

på forhånd takk for all hjelp :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...