vstr Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Har slete i hele dag om å få til et script som skal se ut som ett innloggingssystem. Men det som skrives i dei til rutene skal sendes til et .txt dokument. det skal se slik ut: Navn:.............................. Hvor bor du? .............................. Send. Der det er prikkete skal det skrives, og når du trykker på send, skrives dette i et .txt. dokument. håper på raske svar.
Peter Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 skrive til fil: fopen fwrite fclose $_POST variabler fra et <form> element. Skal dessverre ut nå, og kan ikke si gi et eksempel nå (men dokumentasjonen har det sikkert)
vstr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Skrevet 29. april 2006 sier meg ingenting :s e gul i PHP sån egentlig.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 (endret) Lite eksempel: <?php if($config = fopen($configfile, "a")) { fwrite($config, $cf); fclose($config); echo "Write config file: OK\n"; } else { die("Write config file: File not writeable, check that your folder is writeable.\n\nAborted!"); } ?> Her er $cf det som skal skrives til filen, $configfile er filen du skriver til. EDIT: Kanskje ta med [/code] Endret 29. april 2006 av Slettet+6132
vstr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Skrevet 29. april 2006 hvor skal det skrives då? altså ser ikkje noenb plass i scriptet det er en input plass, kan dette stå hvor som helst? i am noob
arnizzz Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 hvor skal det skrives då? altså ser ikkje noenb plass i scriptet det er en input plass, kan dette stå hvor som helst? i am noob 6009996[/snapback] Da bør du heller lese noen tutorials, eller bedre, en bok. Begynn i det små.
vstr Skrevet 29. april 2006 Forfatter Skrevet 29. april 2006 hvorfor det når eg bare skal ha en ting, gidd ikkje lese i timesvis bare for at eg skal ha ett script
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 hvor skal det skrives då? altså ser ikkje noenb plass i scriptet det er en input plass, kan dette stå hvor som helst? i am noob 6009996[/snapback] Som jeg sa, $cf er det som skal bli skrevet der (koden jeg viste var til å skrive en configfil til et prosjekt jeg jobber med). For å kunne bruke dette må du selvsagt modifisere litt, feks lage en string som f.eks. username##_.-##password\n som blir skrevet til filen. Når du da skal hente ut dette og bruke det bruker du $data = file_get_contents("filnavn"); til å lese dataene, og så bruker du explode("##_.-##", $data) for å skille brukernavn og passord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå