Gå til innhold

Fra ing. høgskole til NTNU - 3. eller 4. året KYB?


bugmenot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal selv begynne på 3. året til høsten, men jeg har gått alle årene her oppe.

 

Er ikke helt sikker på hvor vanskelig det er å starte rett på 4. året, men med hard jobbing går det sikkert bra det også.

 

Tror det er ganske stor forskjell på høgskole og ntnu, men hvis du er arbeidssom og flink på høgskolen ordner det seg sikkert.

 

Det er ikke så mange som klarer seg over B i snitt. Veldig mange som har en del D og E...

Lenke til kommentar

Ikkje umogleg å halde B-snitt, men det vil nok kreve ein god porsjon jobbing.

 

Eg driv litt med rekruttering til tekniske stillingar og har sett fleire døme på folk som går ned ein karakter i snitt når dei kjem frå høgskule/bachelor til NTNU/siv.ing. Andre klarer overgangen fint.

Lenke til kommentar

Akkurat på kyb vet jeg at det er mange med bachelor fra høyskole som velger å starte i 3 klasse når de går over til masteren på NTNU, dette fordi man mangler et par fag.

ellers er det også mange som velger å ta et bestemt fag (nå husker jeg jo selvsagt ikke hvilket fag dette er da) i tillegg når de begynner, og da går de rett inn i 4 klasse:)

Lenke til kommentar
Jeg skal også(om jeg kommer inn) begynne på NTNU til høsten etter ferdig høgskoleingeniør, men på elektronikk. Men jeg tror du er litt sent ute. Fristen for å søke var 15. april.

6122735[/snapback]

Snart = ett år!

 

Hva slags linje skal du begynne på, og vet du hva slags snitt du trenger?

Lenke til kommentar
Hva slags linje skal du begynne på, og vet du hva slags snitt du trenger?

6123090[/snapback]

Multimedia signalbehandling under elektronikk.

Det er en grense på 2.5 (A=5,B=4 osv. matematikk og statistikk karakterer teller dobbelt ved beregning av snitt) for å søke, men jeg har ikke greid å finne noe informasjon om hva den siste som kom inn har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...