Manfred Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Sliter littt med en helt vanlig POST mot serveren min. Prøvde først en Request.Files[0].SaveAs(...); Men dette funket ikke. Fant senere ut at Request.Files.Count gav 0 Har prøvd å laste opp både via web, med en liten form som poster mot scriptet mitt, hvor det er definert method="multipart/form-data", og via en applikasjon, som bruker System.Net.WebClient.UploadFile(...); men ingen av disse fungerer. Jeg forsøkte da en litt utvidet sak: string path = Server.MapPath("~"); string filename = @"Incoming\upload.xml"; int len = (int)Request.InputStream.Length * 1024; byte[] buffer = new byte[len]; Request.InputStream.Read(buffer, 0, len); FileStream fs = new FileStream(path + "\\" + filename, FileMode.Create); fs.Write(buffer, 0, len); fs.Close(); Denne opprettet en fil på korrekt størrelse, men den inneholdt lite spennende. Og nå sitter jeg egentlig litt fast Hjelp?
OveM Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 (endret) Kan denne funksjonen hjelpe (asp.net 2.0)? I webform: <form id="FrmPublish" method="post" runat="server" encType="multipart/form-data"> Code behind: Imports System.IO Private Function UploadFile(ByVal InputFile As HtmlInputFile, ByVal SaveLocation As String) As String Dim strFileName As String = "" Try If (InputFile.PostedFile.ContentLength > 0) Then Dim strClientPath As String = InputFile.PostedFile.FileName Dim strFileNameWE As String = Path.GetFileNameWithoutExtension(strClientPath) Dim strFileExt As String = Path.GetExtension(strClientPath) Dim strFilePath As String If (System.IO.Directory.Exists(SaveLocation)) Then Dim I As Integer = 0 strFileName = strFileNameWE + strFileExt strFilePath = SaveLocation + "\" + strFileName 'Already exixts? - Rename While (System.IO.File.Exists(strFilePath) = True And I < 500) I = I + 1 strFileName = strFileNameWE + I.ToString + strFileExt strFilePath = SaveLocation + "\" + strFileName End While InputFile.PostedFile.SaveAs(strFilePath) End If End If Catch Ex As Exception Throw New Exception("Feil, kan ikke laste opp fil til webserver", Ex) End Try Return strFileName End Function mvh, OveM Endret 27. april 2006 av OveM
Manfred Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Det hjelper lite. Det er et eksternt program som skal uploade filen, så jeg har ikke noe aksess til "uploadedFile" eller lignende. Jeg må bare lagre det som kommer i POST (som da er en xml-fil)
Manfred Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 (endret) Nå har jeg prøvd både upload manageren til Persist og Chestysoft. Begge disse gir meg en FileCount på 0! Nå har jeg et problem her. Ingen av de gir noen feilmelding, men begge sier det ikke er noen fil der. Request.Files.Count gir meg også 0. hjeeelp? csNetUploadTrial.UploadClass upload = new csNetUploadTrial.UploadClass(); Response.Write("Filecount chestysoft: " + upload.FileCount); ASPUPLOADLib.IUploadManager objUpload = new ASPUPLOADLib.UploadManager(); Response.Write(Environment.NewLine + "Filecount persist: " + objUpload.TotalBytes); Response.Write(Environment.NewLine + "Filecount ASP.NET 2.0: " + Request.Files.Count); Denne gir da såklart: Filecount Chestysoft: 0Filecount persist: 0 Filecount ASP.NET 2.0: 0 Endret 27. april 2006 av Manfred
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå