madze Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hei! Har satt opp en nettradio på dugnad men så får jeg ikke helt til å lage en "webavspiller". Slik det funker nå må brukere kjøre via winamp el lignende. Tingen min er at jeg har lyst til å få til å bruke en link på hovedsiden slik at det kommer en popup med avspiller inkludert i popup`en. Dermed slipper brukerene å ha winamp installert på pcen for å spille av musikken. Dette fordi jeg vil at brukerene av radioen skal ha samme valgmuligheter som ved andre radioer. er litt på "amatør" stadiet angående radio så vist noen har noen fornuftige linker å legge ut mottas disse med takk.
gather Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 du kan vel lage noe med javascript og windowsmedia-saken(husker ikke hva den heter menmen) for å få til en slik webavspiller som du snakker om
madze Skrevet 28. april 2006 Forfatter Skrevet 28. april 2006 problemet mitt her er at lydformatet jeg kjører "ut" på webradio ikke støttes av meidaplayer. er det ikke mulig å kjøre feks. winamp i et slik lite "vindu" på en slik måte at brukeren ikke trenger å ha det installert men det kjøres fra serveren ?
JohnRichard Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 Jeg fant følgende ved ett kjapt søk på nettet. WinAmp Applet
Akerbak Skrevet 28. april 2006 Skrevet 28. april 2006 ellers er vel dette en forholdsvis smal sak hvis du har litt peiling på Flash? Skal gå fint å streame kilder via flash-spillere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå