Gå til innhold

Knirkete D-Pad på w810i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
D-Paden på w810'en min knirker som en gammel dør! Ser på esato at det også er andre som har opplevd det samme:

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?t...618#post1622191

 

Er det noen her som har opplevd dette, og er det evt noe man kan gjøre utenom å sende den inn?

5977853[/snapback]

Hei!

Jeg har et reparasjonstips! Om du har en tube med silikonpasta, eller teflongrease

press ut en tynn stripe rundt kanten på knappen, slik at noe presses ned mellom knappen og dekselet. Tørk så av overflødig grease.

(Grunnen til at jeg anbefaler smurning i fast form, er at da er man sikker på at ikke det renner stoff videre inn i telefonen, som kanskje kan resultere i brudd på garanti)

Jeg gjorde dette på min W810, og den ble helt stille.

Lenke til kommentar
D-Paden på w810'en min knirker som en gammel dør! Ser på esato at det også er andre som har opplevd det samme:

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?t...618#post1622191

 

Er det noen her som har opplevd dette, og er det evt noe man kan gjøre utenom å sende den inn?

5977853[/snapback]

Hei!

Jeg har et reparasjonstips! Om du har en tube med silikonpasta, eller teflongrease

press ut en tynn stripe rundt kanten på knappen, slik at noe presses ned mellom knappen og dekselet. Tørk så av overflødig grease.

(Grunnen til at jeg anbefaler smurning i fast form, er at da er man sikker på at ikke det renner stoff videre inn i telefonen, som kanskje kan resultere i brudd på garanti)

Jeg gjorde dette på min W810, og den ble helt stille.

5983243[/snapback]

 

 

 

Det gikk som smurt! Brukte dielektrisk silikonpasta og nå er den helt fin.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

aner ik hva silikonpasta erog tror heller ik at jeg har noe tilgjengelig her hjemmer. brukte hengselolje i et desperat forsøk, og dette funket jammen meg.. :)mobilen skades ikke av dette da tastaturet består av ett gummilag(?) og beskytter nettopp mot dette.. eller.. vann, til en viss grad..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
brukte hengselolje i et desperat forsøk, og dette funket jammen meg.. :)mobilen skades ikke av dette da tastaturet består av ett gummilag(?) og beskytter nettopp mot dette.. eller.. vann, til en viss grad..

 

Jeg vil ikke anbefale å bruke olje eller andre petroleumsprodukter (som grease ol) med mindre en på forhånd har sjekket at gummimatten som ligger rett under dekselet er oljebestandig. Er den ikke det vil oljen medføre at gummien utvider seg og blir geleaktig, garantert ikke noe du vil få dekket på en reklamasjon. Gummimatten er kun beregnet til å beskytte mot støv og vann..til en viss grad.

 

Har w810i selv og er veldig fornøyd, knirkingen avtar etterhvert som den blir brukt så jeg kommer til å avvente en stund til før jeg gjør noe med det, og da vil jeg sansynligvis gå for silikonpasta :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...