divad Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Jeg ryddet opp på laptoppen og i den forbindelse tok jeg også en backup og la alt jeg hadde av personlige mapper over på en ekstern harddisk, deretter kopierte og limte jeg kun det jeg mente jeg trengte inn på laptoppen igjen. Jeg har ikke rørt noen mapper/filer utenom i C:\Documents and Settings\divad\Mine dokumenter. Da jeg siden prøver å spille av i iTunes, MediaMonkey eller prøver å installere nye programmer får jeg om at den ikke finner E:\ (altså den frakoblede eksterndisken). Det virker som om maskinen har lagt E-katlogen som standard og ikke C. Hva gjør jeg for å få maskinen til å "akspetere" og bruke C-katalogen istedenfor?
divad Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 Hilfe, bitte? 6020513[/snapback] Who do I have to ........ around here to get some help? Et bittelite tips, bare? Står det en annen plass her, kanskje? Jeg vil så gjerne høre på I-poden min igjen!
divad Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 "Ryddet opp" - er det andre detaljer her - ? 6138805[/snapback] Hmm... Naaaai (?). Skal vi se: Det ble en diskfragmentering og diskopprydding. Jeg flyttet alle filene i "mine dokumenter" over til Maxtor eksterndisk, ryddet opp i duplikatfiler på Maxtor og frigjorde diskplass på den måten også. Etter det la jeg alt tilbake igjen i "Mine dokumenter". Jeg skal ikke ha rørt noe i programfiler eller noe sånt, men iTunes-mappa i "Mine dokumenter" har jo blitt flytta frem og tilbake fra C: til E: og tilbake til C: igjen. Jeg lurer på om det var da det ble krøll.
zjulik Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Skjønner at iTunes blir forvirret, men det som er snodig er at nyinstalleringer vil legge seg på E:... Er du stø på hånden,kan du jo søke etter "E:" i regedit (Start / Kjør / regedit, og så Rediger / Finn) og se om du finner ting som kan endres. Søket kan gi mange treff, så vær forsiktig... Jeg tror ellers det fins tråder her inne som forklarer hvordan man får Windows til å forstå at Dokumenter og Innstillinger er et annet sted. En slik tråd vil kanskje fortelle deg hvordan du skal kunne resette også? Endret 20. mai 2006 av zjulik
divad Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Skrevet 20. mai 2006 Oki, jeg skal ta en titt på registeret og evt ikke foreta meg noe hvis det ser litt skummelt ut... Jeg har søkt litt rundt her på forumet før jeg postet denne tråden, men jeg har nok ikke søkt på det riktige ordet. Jeg tar nå en NY diskopprydding og fragmentering da jeg ser jeg trenger det igjen. Er faktisk noen måneder siden sist nå. Så ser jeg hva som skjer. Thanx for your suggestions!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå