Gå til innhold

Program som bruker en viss mengde RAM


Anbefalte innlegg

Fant idag fram et gammelt spill fra skuffen, Chapionship Manager 99/00. Det har ligget og støvet i noen år etter at det kom flere og flere nye CM, men nå fikk jeg plutselig lyst til å prøve det gamle igjen. Installerte det, satte det i kompatibilitetsmodus for windows 98/Me og startet. Alt funket helt fint til jeg skulle starte et "nytt spill". Den påsto at jeg ikke hadde nok minne tiljengelig. Stusset litt på dette siden jeg har 1024mb ram som burde være mer enn nok til et så gammelt spill. Etter å ha tenkt litt på det prøvde jeg å starte spillet med prime95 - torture test på(denne bruker jo opp nesten all RAM-en) da funket alt knirkefritt. Det gikk jo selvfølgelig litt seint siden det nesten ikke var noe ledig minne, men ingen påstander om at det var for lite minne kom opp og alt funket som det skulle. Har derfor kommet fram til at spillet ikke takler mer enn 512 mb ledig ram.

 

Leter derfor etter et program som kan brukes til å bruke opp en viss mengde RAM.

Evt andre løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant idag fram et gammelt spill fra skuffen, Chapionship Manager 99/00. Det har ligget og støvet i noen år etter at det kom flere og flere nye CM, men nå fikk jeg plutselig lyst til å prøve det gamle igjen. Installerte det, satte det i kompatibilitetsmodus for windows 98/Me og startet. Alt funket helt fint til jeg skulle starte et "nytt spill". Den påsto at jeg ikke hadde nok minne tiljengelig. Stusset litt på dette siden jeg har 1024mb ram som burde være mer enn nok til et så gammelt spill. Etter å ha tenkt litt på det prøvde jeg å starte spillet med prime95 - torture test på(denne bruker jo opp nesten all RAM-en) da funket alt knirkefritt. Det gikk jo selvfølgelig litt seint siden det nesten ikke var noe ledig minne, men ingen påstander om at det var for lite minne kom opp og alt funket som det skulle. Har derfor kommet fram til at spillet ikke takler mer enn 512 mb ledig ram.

 

Leter derfor etter et program som kan brukes til å bruke opp en viss mengde RAM.

Evt andre løsninger.

5968900[/snapback]

 

Husker at jeg brukte noe som het "memorykiller" for å spille gamle spill på en ny PC.. forferdelig navn, men det virket.

Lenke til kommentar
Husker at jeg brukte noe som het "memorykiller" for å spille gamle spill på en ny PC.. forferdelig navn, men det virket.

5968920[/snapback]

 

Hvor kan jeg få tak i det? søkte på google og download.com men fant ingenting.

5968984[/snapback]

 

Kikka etter det nå, men fant lite om det. Tror det faktisk het "memkiller". Men jeg fant noe som kanskje kan hjelpe deg:

 

http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

 

Om du kan gå gjennom DOS da..

 

edit: Fant en tråd her

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=559243

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar

Hvordan kan det fungere bedre med dosbox når spillet ikke er lagd for å kjøre i dos? (fikk det ikke til å starte i dosbox :p ) Det funket jo så fint før jeg fikk mer minne.... :( Blir litt strevsomt å ta ut en minnebrikke hver gang jeg skal spille det...leter videre etter et program som kan bruke opp noe av minnet... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...