Gå til innhold

Superweeken på komplett - Asus W3V - brukbar?

2ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Link

Noen som har noen erfaringer med denne? Særlig med tanke på støy. Virker som en bra bærbar for den prisen.

5965754[/snapback]

Fin prosessor som ikke gir mye varme og dermed lite støy, du er vel ut etter en maskin med liten skjerm da selv om jeg syntes den blir i minste laget...

Skrevet
Link

Noen som har noen erfaringer med denne? Særlig med tanke på støy. Virker som en bra bærbar for den prisen.

5965754[/snapback]

Vil ikke anbefale den. Det er bedre å kjøpe en billigere, slik at du kan bruke resten av pengene på noe annet.

Skrevet (endret)

God pris for en svært lekker maskin. Har forgjengeren W3N og har også brukt en W3V litt. Eksemplarisk på byggekvalitet. Stillegående ved normal last. Viften høres noe ved tung bruk, men er IMO ikke sjenerende.

Negativt kan nevnes at horisontal innsynsvinkel på skjermen kunne være bedre (vanskelig å jobbe med ting som krever nøyaktige farger), og at Bluetooth bare er v.1.1 (er plaget av forstyrrelser fra WLAN slik at f.eks Skype over trådløst med et BT headset fungerer suboptimalt). Noen finner det irriterende at utblåsningen fra viften er på høyre side der man som oftest har musen. Plager dog ikke meg. Den kan også bli litt varm på venstre håndleddstøtte der harddisken ligger.

Den er nok på tilbud siden etterfølgeren W3J (Core Duo + X1600) er ventet inn på lager i løpet av de neste ukene.

Endret av qwert
Skrevet
Link

5965754[/snapback]

Fin prosessor som ikke gir mye varme og dermed lite støy, du er vel ut etter en maskin med liten skjerm da selv om jeg syntes den blir i minste laget...

5965826[/snapback]

Synes ikke den er så liten, er jo tilnærmet samme oppløsning som de fleste 15.4. Men men, smak og behag.

HW har jo testet den, dog med en annen prosessor og da fikk den ikke særlig gode skussmål når det gjelder støy. Lurte bare på om det var noen som hadde testet denne modellen.

Skrevet
Synes ikke den er så liten, er jo tilnærmet samme oppløsning som de fleste 15.4.
Hva har skermoppløsning med størrelse å gjøre? En fjortentommer på drøye to kilo er mye lettere å ha med rundt og er et godt kompromiss om man ønsker fulltørrelse tastatur noe man ikke får på en ultraportabel. En maskin som denne er også adskillig mere praktisk om bord på et fly, for eksempel. Det er rett og slett ikke plass til å jobbe med en 15" på Norwegian, mens med en W3 går det greit.
Skrevet
Synes ikke den er så liten, er jo tilnærmet samme oppløsning som de fleste 15.4.
Hva har skermoppløsning med størrelse å gjøre? En fjortentommer på drøye to kilo er mye lettere å ha med rundt og er et godt kompromiss om man ønsker fulltørrelse tastatur noe man ikke får på en ultraportabel. En maskin som denne er også adskillig mere praktisk om bord på et fly, for eksempel. Det er rett og slett ikke plass til å jobbe med en 15" på Norwegian, mens med en W3 går det greit.

5965902[/snapback]

Det er jo bare tull for rammen rund skjermen er jo like stor...

Skrevet
Hæ? Hva mener du? Hvilen ramme? W3V er *fysisk* betraktelig mindre enn en femtentommer.
Skrevet
Hæ? Hva mener du? Hvilen ramme? W3V er *fysisk* betraktelig mindre enn en femtentommer.

5965921[/snapback]

Tull!! Du har en ramme rundt skjermen/glasset om du vil og forskjellen ligger på glasset men i diameter så blir den like stor inkl rammen...

Skrevet

5965921[/snapback]

Tull!! Du har en ramme rundt skjermen/glasset om du vil og forskjellen ligger på glasset men i diameter så blir den like stor inkl rammen...

5965937[/snapback]

Sikker? Har du selv sett dette? Isåfall faller jo hele "vitsen" med denne laptopen bort..

Skrevet (endret)

5965921[/snapback]

5965937[/snapback]

Sikker? Har du selv sett dette? Isåfall faller jo hele "vitsen" med denne laptopen bort..

5965950[/snapback]

Jeg har ikke sett spesefikk denne, men dette er det mest vanlige for 15/14 da produsent sparer selvsagt mye med å levere den med samme ramme.

Ring og hør med produsent...

Endret av Jada-jada
Skrevet
Sikker? Har du selv sett dette?  Isåfall faller jo hele "vitsen" med denne laptopen bort.
Han prater bare tull. I bredden er den like stor som en 4:3 femtentommer og har derfor plass til fullstørrelse tastatur. Dette er dog bare ca. 2 cm smalere enn en bredformats 15.4". Den er derimot ca. 4 cm. grunnere noe som kan ha mye å si når man skal slå den opp på begrenset plass (som på et trangt flyklappebord). W3V er *ikke* en fjortentommers skjerm i et femtentommers kabinett.
Skrevet (endret)
Sikker? Har du selv sett dette?  Isåfall faller jo hele "vitsen" med denne laptopen bort.
Han prater bare tull. I bredden er den like stor som en 4:3 femtentommer og har derfor plass til fullstørrelse tastatur. Dette er dog bare ca. 2 cm smalere enn en bredformats 15.4". Den er derimot ca. 4 cm. grunnere noe som kan ha mye å si når man skal slå den opp på begrenset plass (som på et trangt flyklappebord). W3V er *ikke* en fjortentommers skjerm i et femtentommers kabinett.

5965994[/snapback]

Min feil :blush: hvis du ser på mine innlegg så referer jeg til 15 ikke 15,4 og da er rammen den samme... (beklager)

Edit- Du skriver 15 i det innlegget jeg reagerer på så ikke bare min feil her...

Endret av Jada-jada
Skrevet

Jeg hadde blitt imponert om noen klarer å plassere en 15" skjerm i w3v kabinettet. Et bilde av den kan dere se her:

http://www.hardware.no/tester/laptop/asus/w3v/ovenfra.jpg

For 9 999 kr er det et meget godt kjøp for en svært solid maskin med en behagelig vekt. 14" skjermer på bærbare synes jeg er praktisk da man får en passe stor skjerm samtidig som at den fysiske størrelsen på maskinen blir mindre.

Skrevet
Jeg hadde blitt imponert om noen klarer å plassere en 15" skjerm i w3v kabinettet. Et bilde av den kan dere se her:

http://www.hardware.no/tester/laptop/asus/w3v/ovenfra.jpg

For 9 999 kr er det et meget godt kjøp for en svært solid maskin med en behagelig vekt. 14" skjermer på bærbare synes jeg er praktisk da man får en passe stor skjerm samtidig som at den fysiske størrelsen på maskinen blir mindre.

5966029[/snapback]

Jeg reagerte på at han skrev 15 og ikke 15,4... de fleste vet vel at det er stor forskjell på 15/15,4...

Skrevet
Edit- Du skriver 15 i det innlegget jeg reagerer på så ikke bare min feil her...
Menmen... En 4:3 15" er da som oftest ennå dypere igjen, og følgelig ennå verre å bruke på liten plass, ja? Bredden har stort sett mindre å si.

Anyway: C'est la vie, vann under broen, og så bortetter... :)

Skrevet
Menmen... En 4:3 15" er da som oftest ennå dypere igjen, og følgelig ennå verre å bruke på liten plass, ja? Bredden har stort sett mindre å si.

Anyway: C'est la vie, vann under broen, og så bortetter... :)

5966082[/snapback]

Yes ;)

Skrevet

Noen som vet hva et x600 kort 128mb scorer i 3dmark01 Se? Man må jo betale 8000,-kr mer for den nye versjonen, noe som ikke er vits om du ikke spiller da. Veldig bra pris synes jeg!

|mEg|

Skrevet

Synes prisen på maskinen er kjempebra, eg betalte 14750.kr for min for ca. 8.mnd siden, maskinen er MEGET BRA og solid, anbefales på det sterkeste!!

Angående skjermkortet så går det fint ann å spille på, det er selvfølgelig ikke det råeste, men ATI X600 128Mb er et skjermkort over middels, hvis du ikkje er så opphengt i at det skal være en spillemaskin funker maskinen godt!

Løp og kjøp!!!!

Skrevet
Synes prisen på maskinen er kjempebra, eg betalte 14750.kr for min for ca. 8.mnd siden, maskinen er MEGET BRA og solid, anbefales på det sterkeste!!

Angående skjermkortet så går det fint ann å spille på, det er selvfølgelig ikke det råeste, men ATI X600 128Mb er et skjermkort over middels, hvis du ikkje er så opphengt i at det skal være en spillemaskin funker maskinen godt!

Løp og kjøp!!

5967704[/snapback]

Hvordan er støynivået? Batteritiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...