Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips Om Volvo V70 2.0/2.5 1997\1999


Anbefalte innlegg

Hei har tenkt å kjøpe en volvo v70 med 2 eller 2.4/2.5 liters motor og manuell girkasse, er det noen ting som er dårlig ved denne bilen .bilene jeg har sett på har gått fra 120000 til 180000 km. kan noen anbefale om jeg skal ha 2 liter eller 2.5 liter? jeg skal ikke ha noe med turbo da dette blir en førstegangs bil og har ikke så mye penger. viss noen skal selge er jeg også interresert maks pris må bli rundt 130000 kr. Memn da skal den ha klimaanlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette er et trygt kjøp. Om motoren har gått 180000 km eller 280000 km spiller ingen rolle. Siden du ikke skal ha turbo vil jeg gjøre deg oppmerksom på at 2.0 l på 126 hk kan virke litt slapp, husk dette er en stor & tung bil. Men for all del, det er smak og behag. Har selv hatt en V70 (98 mod) 2.5L 144 hk, solgte den da den hadde passert 270000 km, hadde ingen problemer med denne - kjørte ca. 140000 km med den før den ble solgt.

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at alle motorer kan gå "føyken" av ulike årsaker, dette er ikke noe spesielt utbredt fenomen, men det forekommer fra tid til annen. Dette gjelder alle bilmerker, uavhengig av motor type og km stand. En bekjent av pappa hadde for noen år siden en 99 modell Audi A6 1.8 T, den hadde så vidt passert 90.000 km før motoren gikk "føyken"....Tror ikke du behøver å bekymre deg for dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...