ThOms-N Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Har et lite problem her. På satsjoner pc. Det startet med at pc'en av og til reboota eller hang seg, så jeg fant ut at det var på tide med en liten formatering av Windows. Etter "mye" styr med å få inn windows etter formatering, Stopp i installasjon o.l, så ble det installert til slutt. Etter dette så skjedde dette med restart og heng sånn av og til. Men etter hvert så ble det så gale at jeg regnet med det var noe feil med windows-installasjonen. Pc'en stoppet etter kort tid, hvis den ikke restarta med en gang. Men kom til å tenke på at dette kunne være HW feil, da pc'en holder lenger hvis jeg har den av en stund. Nå er jeg ganske sikker på at det er det(pc'en vil ikke installere på tom HDD). Kommer ca til formateringa i XP-installasjonen. Da kommer det bluescreen med melding om problemer med ny maskinvare(inget nytt, nei) Har fjernet alt som ikke trengs av HW for å starte opp en pc og installere xp. Fortsatt samme skiten. Kjølinga på CPU ser ut til å sitte greit. Hvor er største sannsynligheten for at problemet sitter?
Hagr Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 jeg vil tro at Hard disken din sliter med boot sonen... prøv å installere windows på en annen hdd, om ikke annet får du utelukket at det er harddisken det er noe galt med
Evilmoon Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Tror du skal sjekke temperaturen på cpuen din. Hvis den ikke er for varm bør du prøve en annen minne brikke, evt. prøve en og en av minnebrikkene hvis du har to. Kan prøve å oppdatere biosen din etter at du har prøvd alt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå