Gå til innhold

Info angående Lian-Li PC-2000B plus


Anbefalte innlegg

Jeg trenger info angående Lian-Li PC-2000B plus.

 

Hvor mange vifteplasser er det, og er det lett å bygge i?

Hvis noen har kabinettet skulle jeg gjerne hatt noen erfaringer også.

 

Jeg har lest på Lian-Li sin side, men står ikke så mye der. Og det er ikke så mange bilder der heller.

 

Anyone?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger info angående Lian-Li PC-2000B plus.

 

Hvor mange vifteplasser er det, og er det lett å bygge i?

Hvis noen har kabinettet skulle jeg gjerne hatt noen erfaringer også.

 

Jeg har lest på Lian-Li sin side, men står ikke så mye der. Og det er ikke så mange bilder der heller.

 

Anyone?

 

Takker for alle svar.

5954380[/snapback]

 

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...aplus&mcat=c134

 

 

_nifty_

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har PCV2000A (non-plus). Er snakk om samme kabinett, uten viftekanal i krom og pci-vifte - om jeg husker korrekt. Kabinettet er utvilsomt meget flott.

 

Vifteplass: har 1X120MM nede forran, som tar inn luft over hardiskene. Og en 1X120MM bak, ut ved hovedkortet. Det har også 2X80MM vifte-hull over cpu-en hvor man kan feste vifter, (eller som jeg har gjort: festet 2X80mm vifter + en Black Ice Micro radiator til vannkjølingen.)

 

Gikk over fra et Lian Li midikabinett. To ting jeg finner dårlig: selv om kabinettet har plass til 12 hardisker og måten man klipser inn hardiskene er svært effektive, er støydempingen dårlig. Spesielt vibrasjonsstøy som forplanter seg i hele kabinettet er kjipt. Luftsirkulasjonen i kabinettet er ikke veldig god. Dette merker jeg spesielt i hovedkortrommet da stillestående, varm luft samler seg øverst ved grafikkortet, som bare har vannkjølt kjerne. Tempen på GPU-enviroment kan fort overstige 50 grader! Men med engang jeg setter på en stillegående vifte som skyver luften rundt går tempen ned 15+ grader.

 

Vil også påpeke at de små gummi-ringene man tar på hjulet er noe herk å få til å sitte. Fordi hjulene kun ruller fram/tilbake og ikke endrer seg i forhold til fartsretning som på en kontrostol, vil gummi-ringene, dersom de ikke er sentrert 100% på midten, begynne å ta seg til en side ved rulling. Jeg har testet lim, men foreløpig har ikke de jeg har prøvd holdt veldig lenge. Om noen har noe genialt å foreslå så er jeg åpen for forslag.

 

La ut noen bilder av kabinettet i "Deres kabinetter her"-tråden. Er vel noen sider siden, bare bla litt.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Jeg må si meg totalt enig med Zatôitchi. Jeg har selv kabinetet, og den største faren ved å bruke det er harddiskplaseringen. Disse står i bund, og sørger for at varmen forplanter seg oppover. Den ene 120mm viften som det er laget plass til, er absolutt ikke nok til å kjøle 12 disker!

 

I prisguiden har det også fått gode resultater:

https://prisguiden.no/product.php?produc...iew=userReviews

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...