bigwill Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Hei Jeg klarer å fylle ut combo og listbox'r med verdier fra et dataset. Men jeg ønsker å legge inn en verdi i både combo og listbox' n i tillegg til de som datasettet gir. Mitt dataset returerer forhandlere (combobox) med forskjellige avtaler (listbox). Men så ønsker jeg å legge inn en "Alle" verdi på toppen. I dag fylles combo/listbox'r seg ut og så blir første forhandler og første avtale merket. Det ønsker jeg ikke. Noen tips til meg Takk Takk
oyvind_b Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg antar at du bruker databinding. Da kan du f.eks. gjøre slik: listbox.DataSource = ... listbox.DataBind(); listbox.Items.Insert(0, "-Alle-"); listbox.SelectedIndex = 0; Behandlingen av valget -Alle- må du jo gjøre manuelt i dette tilfellet. Var det noe slikt du tenkte på? Øyvind
bigwill Skrevet 21. april 2006 Forfatter Skrevet 21. april 2006 Jeg antar at du bruker databinding. Da kan du f.eks. gjøre slik: listbox.DataSource = ... listbox.DataBind(); listbox.Items.Insert(0, "-Alle-"); listbox.SelectedIndex = 0; Behandlingen av valget -Alle- må du jo gjøre manuelt i dette tilfellet. Var det noe slikt du tenkte på? Øyvind 5954223[/snapback] Takk for svar. Jeg bruker et dataset (contract) til å fylle listbox'n. private void cbDealersSearch_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { DataSet contracts; String[][] parms = new String[][] { new String[] {"fetchTable", "Contract"}, new String[] {"fetchQueryTableList",""}, new String[] {"fetchWhere","for each contract where ct-custnod1 = "+cbDealersSearch.SelectedValue}}; if (this.fetch("selma", "fetchTable", out contracts, parms)) { lbContractSearch.DisplayMember = "ct-desc"; lbContractSearch.ValueMember = "ct-contr1"; lbContractSearch.DataSource = contracts.Tables[0].DefaultView; } } Jeg har funnet en måte å legge til en "-Alle-" verdi inn i datasettet, men da blir sorteringen helt gal (den manuelle "-Alle-" verdien kommer sist). Hvordan kan jeg evt. få sortert dette på "ValueMember" ? Mvh bigw
bigwill Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 Fant ut. Denne tråden lukkes. Bigwill
Zic0 Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Skulle gjerne hatt svaret. Har klart å koble opp mot ADO.net, men vet ikke hvordan jeg skal binde en listbox med outputen fra en query, med ren kode.
bigwill Skrevet 27. april 2006 Forfatter Skrevet 27. april 2006 Hei Jeg får mine data via backend så jeg modifiserer datasettet. Deretter tar jeg den ene tabllen i datasettet inn i en dataviewmanager og sorterer der. Da funker det. Koden finner du her: public SearchForm(SunFlowerBackend.SunFlowerBackend backend,DataSet helpTables) { InitializeComponent(); this.backend = backend; DataRow myDataRow; //Add "record" to dataset to display "None" as initiel value. myDataRow = helpTables.Tables["eCustomer"].NewRow(); myDataRow["c-name"] = "<None>"; myDataRow["c-custno1"] = 00001; helpTables.Tables["eCustomer"].Rows.Add(myDataRow); //DataViewManager dvmHelpTables = helpTables.DefaultViewManager; //put value in a dataviewmanager to be able to sort. DataViewManager dvmHelpTable = new DataViewManager(helpTables); foreach (DataViewSetting dvsHelpTable in dvmHelpTable.DataViewSettings) //This is now sorted dvsHelpTable.Sort = "c-custno1"; cbDealersSearch.DataSource = dvmHelpTable; cbDealersSearch.DisplayMember = "eCustomer.c-name"; cbDealersSearch.ValueMember = "eCustomer.c-custno1"; //cbDealersSearch.DataSource = helpTables.Tables["eCustomer"]; } Får håpe du har noe utbytte av dette. Mvh Bigwill Skulle gjerne hatt svaret. Har klart å koble opp mot ADO.net, men vet ikke hvordan jeg skal binde en listbox med outputen fra en query, med ren kode. 5991831[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå