834HF42F242 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hovedargumentet jeg alltid ser når det foregår diskusjoner mellom Linux og Windows, er at Linux skal være så enkelt å burke. Det skal minimalt med kunnskap og arbeid til for å få maskinvare til å fungere. Ingen kommandoer behøves for å få ting til. Utfordringen: Hjelp meg å få mitt Broadcom 802.11b/g WLAN til å virke. Kjører en HP Notebook zv5452EA (zv5000-serien) Letteste forklaring vinner
gnom1 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hjelp meg å få mitt Broadcom 802.11b/g WLAN til å virke.Kjører en HP Notebook zv5452EA (zv5000-serien) Du må sansynligvis bruke ndiswrapper og windows driveren Du sier ingenting om hva slags linux du bruker...... Disse gentoo howtos burde gi deg en god ide om hva du må gjøre uansett http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Gentoo_on_HP_Pavilion_zv5000 http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_wmp54gs Lykke til
834HF42F242 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Skrevet 19. april 2006 (endret) Jeg prøvde med nyeste Ubuntu. Den kranglet skikkelig med meg under installasjonen, og skyldte på at routeren var treg. Egentlig fant den ikke kortet Det ser ut som jeg trenger 64-versjonen av driveren til dette kortet. (64 Ubuntu) Lete videre... Endret 19. april 2006 av neitakk
dabear Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 (endret) Heisann. linux-Brodcom-driverne er vel ikke akkurat gode enda (mener jeg har lest dette, men usikker)? Har du annen internettforbindelse(=kabel)? Om du går på system->administration->synaptic package manager skal det være en pakke kalt ndisgtk. Om du installer denne og ndiswrapper-utils, vil du finne en meny under system->administration kalt Windows Wireles Drivers. Åpne den, velg Install New Driver og velg .inf-fila fra windowsdriverne. Evt kan du gjøre dette fra kommandolinja(da trenger du bare installasjonscden pluss 64bitswindowsdriverne): cd /path/til/windows/driver/ (om du plasserer driverne på skrivebordet under ei mappe du kaller drivere, kan du bruke «cd ~/Desktop/drivere» her) sudo -s (ditt passord) apt-get install ndiswrapper-utils (putt i cden) ndiswrapper -i navnetpåinffila.inf ndiswrapper -m modprobe ndiswrapper Det kan forresten være en fordel å installere 32bits-versjonen av ubuntu viss du ikke vil slite med installasjonen av flash,java og codecs Endret 19. april 2006 av dabear
834HF42F242 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Skrevet 19. april 2006 Var lenge i tvil om jeg skulle teste ut 64-kernel eller ikke. Tydeligvis er ikke verden helt klar for 64-bit-teknologi enda? *Henter ned 32-bit versjon...sukk*
834HF42F242 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Skrevet 19. april 2006 Tusen millioner takk folkens. Jeg er på nett nå, og det er ikke med Windows
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå